• Joti

jysk resesäg - hur fäller man ihop den???

Vi har haft det här fanskapet till resesäng i vår ägo i tre år och den är inte jättemycket använd. Vi drar oss för att använda den eftersom det är helt j__la omöjlig att fälla ut och ihop. Nu har den stått uppfälld i ett år och nu måste den fällas ihop inför semestern. Hur gör man??? Nån som vet?

Vi är inte tekniska idioter, men de som tillverkar sängen, eller kanske främst beskrivningen, är det. Jysks beskrivningar är lika dåliga som Ikeas är bra... Hjälp! Annars åker snart yxan fram...

• Svar på tråden jysk resesäg - hur fäller man ihop den???
  • SanSin

Hittade detta inlägg på en annan sida:

"Det jag kan säga om jysk resesäng vid "montering"/uppställning, så måste man låsa gavlarna först innan man trycker ned & planar ut botten. Annars kan ni hålla på till dö dagar utan att ni får ihop sängen"

• SanSin

Den ser ju ut att vara rätt lik den jag har också, för att fälla ihop den lägger du handen över "leden" på varje sida av sängen, trycker in en knapp som finns på undersidan och drar kanten uppåt medans du håller in knappen, sen fäller du ner sidan (fortfarande med knappen intryckt).

För att fälla upp den så gör du tvärtom, drar bara upp kanterna tills dom klickar fast i rätt läge. FÖRE du trycker ner botten. För annars går det inte att fälla upp den.

• Joti

Tack! Nedmonteringen gick bra. Nu kommer jag ha träningsvärk i händerna de närmaste dagarna... Återstår att se hur det går att fälla upp den sen...

Svar på tråden jysk resesäg - hur fäller man ihop den???