Anonym (Skäms) skrev 2009-07-04 14:59:17 följande:
Jag fick barn för 1 år sen. Har separerat. Har nu träffat en ny. Jag vågar inte visa mig för honom. Skäms så otroligt mycke över min mage och underliv. Så rädd va han ska tycka!! Vågade knappt ha sex me min dåvarande sambo. Detta är ett jätte jobbigt problem för mig. Någon som känner igen sig i detta???
Varför skämmas?
Var stolt över din kropp i stället.
Var stolt över att du är en riktig kvinna fullt ut.
Du har fött ett barn, du har ammat barnet. Det mest kvinnligaste man kan göra allt detta.
Varför skall man skämmas över de fina kvinnliga egenskaperna? Javisst man kanske inte ser ut som de unga nyponrosen längre. Men är det så illa egentligen när man har blivit en riktig vacker kvinna fullt ut? Kroppen förändras och den skulle förändras även om du aldrig fött barn.
Vad är det för fult och skämsig med ditt underliv efter att du fött barn? Underlivets utseende förändras inte vid barnafödande.
Knivövningar är alltid guldvärd efter en förlossning. Den hjälper emot inkontinens och hålet är inte för evigt stor som en tunna efter förlossning oavsett om du kär med knivövningar eller har struntat i det. Tänk på att underlivet är skapat för att kunna dra sig samman till sin originalvidd efter förlossning. Knivövningarna man gör är ju för att få tillbaka flexibiliteten i slidan och för att hjälpa emot inkontinens. Men det är den delen som faktiskt förändras minst i utseendet efter en förlossning i praktiken.
Sen när det kommer till sex.. Så är det faktiskt tjejerna som nojar sig mer för kroppen än killarna. Den du har träffat är nog väl medveten om att du knappast ser ut som fröken Universum i kroppen utan han är nog glad att få sexa med dig ändå då det är DIG han är kär i..