• Anonym (Skäms)

Vågar inte visa mig.

Jag fick barn för 1 år sen. Har separerat. Har nu  träffat en ny. Jag vågar inte visa mig för honom. Skäms så otroligt mycke över min mage och underliv. Så rädd va han ska tycka!! Vågade knappt ha sex me min dåvarande sambo. Detta är ett jätte jobbigt problem för mig. Någon som känner igen sig i detta???

• Svar på tråden Vågar inte visa mig.
  • Lady Unicorn

Jag känner inte direkt igen mig, men vill gärna hjälpa till i alla fall. Detta kommer att låta som en klyscha, men det kommer i alla fall: Om killen gillar dig för den du är spelar det ingen roll hur du ser ut.
    Men varför skämms du? Är magen lite stor och slapp? Det vet jag hur det känns, men våga stå för det. Varför skäms du för ditt underliv? Har du inte knipigt efter förlossningen? Det är vanligt att tro att när man har fött barn är man stor som en flyhangar där nere och killen känner inte att han har penetrerat någon. Det stämmer inte, underlivet drar ihop sig ganska snabbt.
    Om du vill prata och få lite stöd och peppning så hör gärna av dig.

• redneck girl

känner inte igen mig.är man kär och kåt så strålar du så fint ändå=).du har fött barn och att det syns är ju inte märkligt.häng inte upp dig på det.gillar han dig på riktigt så sväljer han dig med hull och hår;)

• Anonym (Skäms)

Tack så mycket för era svar!!! När jag ser mig själv i spegeln så vill jag bara spy. Magen ser ut som en stor pösig deg som bara hänger som är full me bristningar på. Jag slarvade mycke ibörjan me mina knipövningar men nu har jag skärpt till mig. Å gör dom ganska så ofta!!! Men jag ser inte alls ut som förr. Jag ser hemsk ut där nere. Har fått en förhårdnad inne i mig ett par cm upp å den skäms jag också jätte mycke över.   

• Lady Unicorn

Är du verkligen redo för ett förhållande vännen? Du kanske borde jobba med att tycka om dig själv först.
    Min mage är oxå en deg med bristningar, men jag ska börja jobba på det när jag har hämtat mig från alla komplikationer från min förlossning. Vi kanske kan följas åt?
    Har du kollat upp förhårdnaden så att det inte är något farligt?
    Men hur kan ditt underliv se hemskt ut? Har det skadats på något sätt?
    Men om du känner att du vill satsa på den här nya killen så våga stå för vem du är och hur du ser ut. Har hört att killar gillar tjejer som har självförtroende och som gillar hur dom ser ut även om dom inte ser ut som anorexiasmala fotomodeller med silikonbröst.
    Var dig själv - det finns redan så många andra!

• Anonym (Skäms)

Jag vet ärligt talat inte om jag är redo. Kanske borde jag jobba lite me mitt självförtroende först. De kan vi göra!! Håller på att försöka träna bort min mage. Men de verkar va stört omöjligt. Jag va hos min bm och kollade upp de men hon trodde att de inte va något farligt. Så hon sa att jag skulle ringa gyn om jag va orolig. Och de har jag gjort. Har inte fått tid förens den 1:a September. Så jag hoppas att de inte är något farligt. Allt ser så mosat ut typ. Ser hemsk ut!! Tack så jätte mycke för all stöttning och alla goda råd. Uppskattar de verkligen!!!!

• janniahlholm
    Anonym (Skäms) skrev 2009-07-04 20:55:23 följande:
    Jag vet ärligt talat inte om jag är redo. Kanske borde jag jobba lite me mitt självförtroende först. De kan vi göra!! Håller på att försöka träna bort min mage. Men de verkar va stört omöjligt. Jag va hos min bm och kollade upp de men hon trodde att de inte va något farligt. Så hon sa att jag skulle ringa gyn om jag va orolig. Och de har jag gjort. Har inte fått tid förens den 1:a September. Så jag hoppas att de inte är något farligt. Allt ser så mosat ut typ. Ser hemsk ut!! Tack så jätte mycke för all stöttning och alla goda råd. Uppskattar de verkligen!!!!
    Gumman. Precis som så många redan sagt här så måste du börja älska dig själv :) Du har fått barn, det gör dig mer kvinnlig och sexig än du någonsin varit, om du frågar mig! :) Jag förstår dock ditt problem och tror nog att jag själv kommer känna likadant med magen iallafall.. Mitt underliv har jag alltid haft komplex för och har aldrig låtit killar gå ner på mig (endast min nuvarande sambo) eftersom jag skämts så mycket för mitt "utseende" .. men faktiskt så tycker killarna ofta att musen är jättefin! :) det gör iallafall min man ^^

som någon smart också sagt tidigare, tänk över om du är redo att ha ett förhållande. :) men tjejen. upp med hakan! du är kvinna, mamma och VACKER! :) var stolt! inte alla som kan föda fram barn den naturliga vägen :) vi är lyckligt lottade!
  • Anonym (Skäms)
    janniahlholm skrev 2009-07-14 02:03:51 följande:
    Gumman. Precis som så många redan sagt här så måste du börja älska dig själv :) Du har fått barn, det gör dig mer kvinnlig och sexig än du någonsin varit, om du frågar mig! :) Jag förstår dock ditt problem och tror nog att jag själv kommer känna likadant med magen iallafall.. Mitt underliv har jag alltid haft komplex för och har aldrig låtit killar gå ner på mig (endast min nuvarande sambo) eftersom jag skämts så mycket för mitt "utseende" .. men faktiskt så tycker killarna ofta att musen är jättefin! :) det gör iallafall min man ^^ som någon smart också sagt tidigare, tänk över om du är redo att ha ett förhållande. :) men tjejen. upp med hakan! du är kvinna, mamma och VACKER! :) var stolt! inte alla som kan föda fram barn den naturliga vägen :) vi är lyckligt lottade!
    Tack så mycket för ditt stöd å pepping!!!!! Jag vet inte hur jag ska kunna älska mig själv. Å hur jag ska kunna gå vidare! Vågar inte alls visa mig  för någon. Men jag får ta en dag i taget. Tack ännu än gång för allt stöd!!! Kram
  • Lady Unicorn

Innan du slår upp ögonen på morgonen ska du tänka en posetiv tanke om dig själv. Typ: "Jag har fina ögon" eller "Jag bakar goda bullar".
    Var snäll mot dig själv, skäm bort dig själv med att ordna lite hemmaspa och tänd doftljus.
    Kram.

• Anonym (Skäms)
    Lady Unicorn skrev 2009-07-19 11:07:59 följande:
    Innan du slår upp ögonen på morgonen ska du tänka en posetiv tanke om dig själv. Typ: "Jag har fina ögon" eller "Jag bakar goda bullar". Var snäll mot dig själv, skäm bort dig själv med att ordna lite hemmaspa och tänd doftljus. Kram.
    Jag ska verkligen försöka!!!!! Kämpar mig igenom dag för dag... Känns kanske lite bättre nu än innan. Men jag skäms fortfarande jätte mycket!!!!! Kram
  • Anonym (jagmed!)

du ts, här har du en till i precis samma sits. fast till skillnad från dej så lever jag i ett förhållande , vi fick barn för 11 mån sedan o min kropp är nu helt förändrad. magen en degbulle som står ut, ser gravid ut fortfarande! benen fulla av celluliter, o även därnere är det annorlunda...min sambo säger jag är fin, men det känns inte som om han tänder på mej som förr o det är så sorgligt. jag har precis vågat visa honom hur jag ser ut i kroppen, han säger att det gör inget! o jag som ville höra att jag är vackrast på jorden... hans ex är alla supersnygga tjejer, o han har alltid gillat smala vältränade - som jag var förut. jag har iof sej gått ner alla graviditetskilon, men ser alltså annorlunda ut nu. tränar 3 ggr i v o äter nyttigt, så jag gör allt jag kan - men jag är 39 år o att få barn i denna ålder sätter tydligen sina spår...
    jag kämpar för att bli vän med mig själv. får inte mkt uppmärksamhet av min sambo som sagt var, så jag försöker få det av mej själv istället. "talar"med mej själv i positiva ordalag, o hoppas att allt blir bättre en dag...

• Anonym (Någon)

Anonym (Skäms) skrev 2009-07-04 14:59:17 följande:

Jag fick barn för 1 år sen. Har separerat. Har nu  träffat en ny. Jag vågar inte visa mig för honom. Skäms så otroligt mycke över min mage och underliv. Så rädd va han ska tycka!! Vågade knappt ha sex me min dåvarande sambo. Detta är ett jätte jobbigt problem för mig. Någon som känner igen sig i detta???
    Varför skämmas?

Var stolt över din kropp i stället.
    Var stolt över att du är en riktig kvinna fullt ut.
    Du har fött ett barn, du har ammat barnet. Det mest kvinnligaste man kan göra allt detta.

Varför skall man skämmas över de fina kvinnliga egenskaperna? Javisst man kanske inte ser ut som de unga nyponrosen längre. Men är det så illa egentligen när man har blivit en riktig vacker kvinna fullt ut? Kroppen förändras och den skulle förändras även om du aldrig fött barn.

Vad är det för fult och skämsig med ditt underliv efter att du fött barn? Underlivets utseende förändras inte vid barnafödande.
    Knivövningar är alltid guldvärd efter en förlossning. Den hjälper emot inkontinens och hålet är inte för evigt stor som en tunna efter förlossning oavsett om du kär med knivövningar eller har struntat i det. Tänk på att underlivet är skapat för att kunna dra sig samman till sin originalvidd efter förlossning. Knivövningarna man gör är ju för att få tillbaka flexibiliteten i slidan och för att hjälpa emot inkontinens. Men det är den delen som faktiskt förändras minst i utseendet efter en förlossning i praktiken.

Sen när det kommer till sex.. Så är det faktiskt tjejerna som nojar sig mer för kroppen än killarna. Den du har träffat är nog väl medveten om att du knappast ser ut som fröken Universum i kroppen utan han är nog glad att få sexa med dig ändå då det är DIG han är kär i..
  • Man1968

Sök svaret i dig själv.
    Skulle du vilja vara med någon du finner motbjudande?
    Fins nog ingen som vill det - inte din nya heller

Med andra ord tycker han om dig som du är
    Så var stolt över din kropp

Jobba på din självkänsla tillsammans med din nya - tala om hur du känner

Kram

• Anonym (jagmed!)
    Man1968 skrev 2009-08-22 20:36:06 följande:
    Sök svaret i dig själv.Skulle du vilja vara med någon du finner motbjudande?Fins nog ingen som vill det - inte din nya hellerMed andra ord tycker han om dig som du är Så var stolt över din kroppJobba på din självkänsla tillsammans med din nya - tala om hur du kännerKram
    min sambo älskar mej. men det känns som om han föredrar en annan typ av kropp...han är ex elitidrottare, alla hans ex är suupervältränade tro mej. ja gtränar nu, har alltid gjort det, men min kropp är förändrad o jag har inte tid med mer än 4 tim per v på gymmet.
    han skulle aldrig lämna mej pga mitt utseende, han älskar mej djupt. men det känns verkligen sorgligt detta med utseendet...han säger till mej att han inte är ytlig, att det finns så mkt annat än en vacker yta. dessa ord får mej att känna mej ful...som om han älskar mej TROTS mitt yttre liksom! vet inte hur jag ska göra, hur jag ska komma över detta o hur jag ska kunna acceptera mej själv.
  • Man1968

Anonym (jagmed!) skrev 2009-08-24 20:18:11 följande:

han säger till mej att han inte är ytlig, att det finns så mkt annat än en vacker yta. dessa ord får mej att känna mej ful...som om han älskar mej TROTS mitt yttre liksom!
    vet inte hur jag ska göra, hur jag ska komma över detta o hur jag ska kunna acceptera mej själv.
    Tror att man alltid känner sig "ful" om man inte älskar sig själv lite.
    Har man inte ett bra självförtroende så kan man nog dessutom övertolka det som sägs till en.
    Tex: om man själv uppfattar sig som stor, så sårar det om någon frågar om man ökat i vikt osv..

Har ingen lösning på problemet annat än att prata om det, med sina närmaste och eventuellt en psykolog.

Hoppas att det löser sig med tiden - långsam process tyvärr.

Kram
  • Anonym (jagmed!)

tack för dina råd o dina tankar, du man1968! detär inte lätt att mogna o vara människa med alla fel o brister, men jag kämpar på!kram på dej själv

• Anonym (påklädd)

Det känns klart jobbigt för de flesta att se kroppen förändras.

Min lösning var ett sexigt svart spetslinne på under sex för att slippa störa mig på degmagen och bristningarna, den första tiden. Tror inte att min man hade brytt sig så mycket men det kändes bättre för mig.

Korsetter är också fantastiska sexförhöjare tycker jag, vare sig man har något man vill dölja eller ej.

• Anonym (Jag också)

Träffade förra sommaren en ny som inte har några barn och tyckte själv det var svårt att visa mig naken pga mage och bristningar... det första den kille gjorde var att följa en bristning med fingret samtidgt som han sa; Det är så vackert att du har märken efter dina barn på magen, nåt du alltid bär med dig som ett tecken på att du kan ge liv! Nu är jag stolt över min mage istället! Lycka till TS!

• turgut

Underlivet behöver du inte oroa dig för. Jag tror att väldigt få män funderar på musens utseende så mycket. Gillar han dig, så gillar han din muff. Min erfarenhet är inte särskilt stor, men de jag har sett har varit väldigt olika, oavsett om ett barn har klämts ut där eller inte.

Magen. Det går ju att göra något åt den, men jag skulle tro att han redan har fattat läget. Det är ju inte så att det är särskilt svårt att förstå formen på en kvinna bara för att hon har kläderna på. Om hon inte är klädd i en flyttkartong, vill säga. Jag tror att du gör dig själv en otjänst. Sannolikheten är större att han skulle gilla att se dig naken än att han gillar att du konstrar med kläderna på.

Dessutom. En del snubbar gillar degmagar. En del människor gillar i alla fall vissa människors degmagar. Jag tycker till exempel att min fru ibland blir för vältränad och försöker få henne lite fetare. Mull är mys!

• Anonym

Anonym (jagmed!) skrev 2009-08-15 10:26:42 följande:

du ts, här har du en till i precis samma sits. fast till skillnad från dej så lever jag i ett förhållande , vi fick barn för 11 mån sedan o min kropp är nu helt förändrad. magen en degbulle som står ut, ser gravid ut fortfarande! benen fulla av celluliter, o även därnere är det annorlunda...min sambo säger jag är fin, men det känns inte som om han tänder på mej som förr o det är så sorgligt. jag har precis vågat visa honom hur jag ser ut i kroppen, han säger att det gör inget! o jag som ville höra att jag är vackrast på jorden... hans ex är alla supersnygga tjejer, o han har alltid gillat smala vältränade - som jag var förut. jag har iof sej gått ner alla graviditetskilon, men ser alltså annorlunda ut nu. tränar 3 ggr i v o äter nyttigt, så jag gör allt jag kan - men jag är 39 år o att få barn i denna ålder sätter tydligen sina spår...jag kämpar för att bli vän med mig själv. får inte mkt uppmärksamhet av min sambo som sagt var, så jag försöker få det av mej själv istället. "talar"med mej själv i positiva ordalag, o hoppas att allt blir bättre en dag...
    Nämen fy vad jobbigt det låter! Jag tycker din sambo fan ska prisa dig som gett han ett barn! Men nu när jag hör dig, så drar jag mig själv för att skaffa fler, jag är också 39 år. Jag har redan 2 lite äldre barn med en annan, men har hållt igång och just nu är jag en milf...ha ha. Har träffat en snygg kille som är 31, vi har dejtat i snart 1 år. Vi har pratat lite om barn och så, men om man nu har det värre som äldre, så vill jag nog inte ha fler! Jag vill inte sladdra till mig, och sen så ska min unga kille tycka jag är ful och kanske sticka iväg med snyggare brudar...nääää!
  • Anonym (21 år)

Känner igen mig fast jag har sambo.
    men jag känner abslout att jag inte vill visa mig för honom.
    Dåj jag fick riktigt mkt bristningar under tiden.
    På låren runpam svanken kärleksahandtagen och från mellan benen hela vägen upp till tuttarna.
    Detta gör ju att huden inte drar åt sig på samma sätt och jag skämms.
    Sex kommer inte på tanken på..

Svar på tråden Vågar inte visa mig.