• beanie08

Dålig självkänsla...

Jag brukar ha bra självkänsla men nu.... Är i vecka 36 och har drygt 4 veckor kvar till bf. Jag har så svullna fötter så jag knappt kan gå. Blir trött jättefort, framförallt nu när det är så varmt, och jag orkar nästan ingenting. Igårkväll såg jag och min man på filmen "Sex and the city". Jag vet att det bara är på film men Charlotte blir gravid och hon framstår i mina ögon som någon sorts superkvinna som har sex med sin man 3 gånger i veckan och springer på stan och shoppar veckan innan förlossningen. Hur mycket ork har ni? Är det mer vanligt att man orkar vara "som vanligt" sista veckorna av graviditeten eller är det fler som känner som jag?

• Svar på tråden Dålig självkänsla...
  • Issa79

pft. jag är v 30+0 idag. Tjock o go. Full m celluliter, trött o värmeutslag. Får inte gå speciellt mkt o har haft sängläge så jag är supertrött. Känner mig inte så hot heller. Men nästa sommar. Då jädrar.

• beanie08

He he! Ja, det gäller att tänka positivt. Inte min starkaste sida men något jag jopbbar på. Får väl ta det här nu. Min man säger att jag ska njuta av graviditeten för jag är ju bara gravid en kort period i mitt liv. Han har väl rätt...

• Issa79

Njuta? hehe det säger de bara för att de inte är gravida själva. Jag är fascinerad av min kropp o hur den ändras o jag älskar redan barnet i min mage MEN jag tillhör inte gänget som njuter av att vara gravid. Var lite ledsen över det till en början men för vissa av oss är det bara så. Grav blir mer än transportsträcka fram till det ultimata målet. Men visst är det så att det bara rör sig om en kort tid.

• Imasim

Hej hej... Jo, celluliterna har ökat ca 100 % senaste månaderna. Brösten och rumpan har blivit större och dubbelhakan tar emot.
    Jag får panik ibland när jag ser mig själv i spegeln och måste påminna mig nästintill dagligen om varför det är som det är...
    Måste peppa mig själv med att förändringarna beror på den underbara gåvan att kunna bli gravid och bära fram ett liten barn. Det känns som den absoluta toppen av kvinnligheten.
    Men jag är en sådan som INTE kommer att sakna magen efter förlossningen. Jag kommer att motionera och medvetet försöka gå ner i vikt ganska snabbt efter förlossningen.
    Ps. min karl har gått upp 3 kilo sedan jag blev gravid, Couvade syndrom, eller vad det nu heter, he he... han får liiiiite panik han också... Kram...

• Issa79
    Imasim skrev 2009-07-04 18:30:08 följande:
    Hej hej... Jo, celluliterna har ökat ca 100 % senaste månaderna. Brösten och rumpan har blivit större och dubbelhakan tar emot. Jag får panik ibland när jag ser mig själv i spegeln och måste påminna mig nästintill dagligen om varför det är som det är... Måste peppa mig själv med att förändringarna beror på den underbara gåvan att kunna bli gravid och bära fram ett liten barn. Det känns som den absoluta toppen av kvinnligheten. Men jag är en sådan som INTE kommer att sakna magen efter förlossningen. Jag kommer att motionera och medvetet försöka gå ner i vikt ganska snabbt efter förlossningen. Ps. min karl har gått upp 3 kilo sedan jag blev gravid, Couvade syndrom, eller vad det nu heter, he he... han får liiiiite panik han också... Kram...
    Skönt att det inte är bara jag som ser ut som ett paket keso. :-P
Svar på tråden Dålig självkänsla...