• Analoga

Varför har man mössa på sig inomhus??

Jag vet att det är någon slags "mode" men kan någon här ge någon slags motivation till hur i hela friden man frivilligt går omkring med en mössa på sig inomhus. Har också sett folk som har det ute nu i värmen!!

Hur TÄNKER man? Är det att man ska ha på sig det till varje pris fast man blir svettig bara för att de tycker det ser "coolt" ut?

För det finns ingen chans i världen att de kan inbilla mig att det är skönt såvida det verkligen inte är utomhus i kall väderlek.

Tycker man ska bli svettig och äcklig i håret, varm, sedan så tycker då inte jag att det ser bra ut för 5 öre - tvärtom tycker jag det ser otroligt dumt ut!

Men det är ju så många mössbärare så ni finns säkerligen här på familjeliv också och kan berätta för mig VARFÖR ni har mössa på er??

• Svar på tråden Varför har man mössa på sig inomhus??
  • Disela

Det är ju skillnap på mössa och mössa. Ofta handlar det ju inte om någon pälsmössa, utan en virkad eller fint stickad mössa sonm inte ger så mycket värme. Det är ju inbte alla som gillar det, men det är juså olika vad man finner snyggt. Det finns ju saker jag tycker är helt obegripligt att man kan sätta på sig, inne eller ute. Så för mig är en mössa inne inte så mycket att hänga upp sig på.

• Bevabus

Keps eller liknande kan jag förstå för det blir man inte varm i och det känns "tryggt" att inte visa sina ögon helt och så. Men mössor fattar jag inte heller poängen med...de tycker väl att det är snyggt och det är inspirerande från hiphop-kulturen. Men jag skulle aldrig orka!

• Harmoni123

Frågade tonårsgrabbarna här hemma som bär mössa ända tills det blir över 25 grader varmt *ryser*

- Jag gillar mössa
    -Det är coolt
    - mest för att det är coolt..

*hi hi*

Själv har jag inte mössa varken inomhus eller utomhus from att det är 1plusgrad...

• Analoga
    Disela skrev 2009-07-04 17:32:08 följande:
    Det är ju skillnap på mössa och mössa. Ofta handlar det ju inte om någon pälsmössa, utan en virkad eller fint stickad mössa sonm inte ger så mycket värme. Det är ju inbte alla som gillar det, men det är juså olika vad man finner snyggt. Det finns ju saker jag tycker är helt obegripligt att man kan sätta på sig, inne eller ute. Så för mig är en mössa inne inte så mycket att hänga upp sig på.
    Nej inte pälsmössa, men de mössor jag sett är riktigt varma och täta mössor! Det är inte några tunna, luftiga mössor inte.
  • Analoga
    Harmoni123 skrev 2009-07-04 17:34:02 följande:
    Frågade tonårsgrabbarna här hemma som bär mössa ända tills det blir över 25 grader varmt *ryser*- Jag gillar mössa-Det är coolt- mest för att det är coolt.. *hi hi*Själv har jag inte mössa varken inomhus eller utomhus from att det är 1plusgrad...
    Ja det är helt obegripligt När jag växte upp var det töntigt att ha mössa om det så var 30 minus ute.

Själv avskyr jag mössa och använder det aldrig på vintern heller. Är rädd om håret och frisyren ;-9
  • Hallonröd

Det är ju en accessoar som vilket annat plagg som helst nu förtiden. Många har breda hårband eller scarves/bandanas runt skallen...då kan väl mössa vara ok också tycker jag {#lang_emotions_wink}

Halsdukar/scarves är det ju många som går omkring med också om halsen inomhus. 

// Bad sound kills good music...
  • Analoga

Det jag inte kan förstå är hur man STÅR UT med att ha mössa på sig inne eller ute när det är varmt. Själv skulle jag krevera av värmeslag. Svetten skulle formligen rinna av mig och håret bli alldeles blött av svett.

Har de sån självdisciplin att de står ut med att plågas eller är de så toleranta för värme?

• Hallonröd
    Analoga skrev 2009-07-04 17:39:47 följande:
    Det jag inte kan förstå är hur man STÅR UT med att ha mössa på sig inne eller ute när det är varmt. Själv skulle jag krevera av värmeslag. Svetten skulle formligen rinna av mig och håret bli alldeles blött av svett. Har de sån självdisciplin att de står ut med att plågas eller är de så toleranta för värme?
    *hahaha*...ja det fattar inte jag heller iofs men kan ju vara att man inte orkar göra något åt håret- smidigt att dra på mössan då bara eller att man känner sig "naken" utan mössan för man blivit så van vid den.

Fattar mindre det där jäkla hänget på brallorna....
    // Bad sound kills good music...
  • Harmoni123

Ja herregud!!!

"på min tid" blev man ju retad för gällivarehäng *asg*

Svar på tråden Varför har man mössa på sig inomhus??