sasssyy skrev 2009-07-04 18:16:32 följande:
Det kommer de inte göra... jag har haft vänner som varit i liknande sits och inget har hänt..och OM de anser det så är det ju bara bra att din dotters situation utreds utifall hon påverkas negativt av hans livssituation, ditt sätt att se på hennes far och erat
samarbete.De har dessutom INGET med vårdnad att göra.. socialtjänsten har ingen som helst makt eller inverkan på om föräldrar har ensam eller gemensam vårdnad. Det enda de möjligtvis kan påverka är om det blir en vårdnadstvist, då gör familjerättens utredare en boendeutredning och ger sitt omdö
me.De kan också ge en rekomendation om hur hans umgänge med dottern kan se ut.. men de kan inte påverka vårdnaden.Låter som om du har en ganska fientlig inställning till socialtjänsten, troligtvis påverkad av propaganda från folk här på FL eller okunskap om hur socialtjänsten fungerar.Den han går till på socialkontoret har INGET med familjerätten att göra utan är handläggare av socialbidrag. Om han skulle visa sig vara otillräknelig kan hon göra en orosanmälan, vilket sker oerhört sällan om det är en människa som tagit sig i kragen och försöker skapa ett nytt liv, även om han nu levt rullan fram tills nyligen.
han är en skitbra pappa, somsagt när jag tjatar på att han ska träffa barnet regelbundet. Hon älskar honom något enormt! Och han henne. Han är den ENDA jag är 110% fri med när jag är på egentid och han har henne, då kan jag slappna av totalt!
MEN:
Han väljer ibland även fast han kan ringa en dag då han ska träffa henne och säga att han inte kan ta sig tilloss, så dagen efter kan han ha fixat busskort för att åka och träffa en tjej i en annan stad... tex.
Eller ocksÅ. att han inte på fem månader velat övernatta med barnet så jag kan få egentid med övernattning någon annastans med sovmorgondå jag inte haft sovmorgon på ett och ett halvår. Och detta pga av sin nya flickvän.
Min syn på hennes far är: sålänge han sätter henne framför sina "fling" så är han underbar i mina ögon. För jag kan inget annat än älska honom, när jag ser kärlekn mitt barn får i ögonen när han dyker upp!
Men som sagt: finns vissa "grol" dvs: vi är inte överens med saker å ting i vissa fall. några r av dom jag påpekat!