Du som intehar barnvagn kan väl öppna dörren själv, jag som har barnvagn vill gå genom dörren med dörröppnare vad e det ni inte förstår?
Åkte idag till centrumet, och som vanligt, som det är allt som oftast när man ska gå in där som finns det en hel del dörrar.. och en dörr har så kallad dörröppnare.
Så att när man ska in med barnvagn eller rullstol så behöver man inte både hålla upp dörren och gå in med barnvagnen.. så många händer har jag inte.
Men som vanligt.. så kan alla de som ska gå ut från centrumet inte öppna sina dörrar själva, utan de ska givetvis gå på ett långt led genom de dörrar som är med dörröppnare så att jag då som har barnvagn med mig får stå och vänta på att alla som egentligen skulle kunna gå genom de andra dörrarna, har passerat så att jag kan komma in.
Så här är det nästna allt som oftast.
ska det vara så svårt att förstå att har du inte barnvagn eller sitter i rullstol (går på kryckor, gamla människor)) så är du fullt kapabel till att öppna din dörr själv och låta mig få komma in utan att jag ska behöva stå ute och vänta på att långa led har passerat.
Men av dessa som passerar så är inte dessa rulstolsbundna eller hoppas på kryckor, haltar eller är gamla människor vilket jag kan förstå att de går där.
Det är unga friska starka pigga människor som har för bråttom att öppna sin dörr själv utan tycker att det är helt ok att ställa sig på led och låta de som har behov att passera där vänta.