• Jloow

Sion??

Jag har en fråga.. Jag gillar verkligen namnet Sion men kan man döpa sin son till detta? Eller är det för sakligt?

• Svar på tråden Sion??
  • nelli08

Det finns ju barn som är döpta till Zion

• Jloow

jo det vet jag men ja ville gärna ha ett utlåtande från fler. Känner barn som heter Zion och jag tycker inte det är konstigt men det är alltid kul och höra fler åsikter..

• amaaaandiie

det är absolut inte ett konstigt namn! jag tycker att det är superfint! :)

• lokisse

nja jag tycker att det typ är ett namn pa israel... men om man kan döpa sina barn till frankrikes huvudstrad sa vist

snorkrakornas barn heter snorungar
  • Jloow

Sion kommer ju från bibeln och syftar på Israel, Jerusalem eller det heliga landet så du är inte helt ute och cyklar. =)

lokisse skrev 2009-07-04 20:14:33 följande:
    nja jag tycker att det typ är ett namn pa israel... men om man kan döpa sina barn till frankrikes huvudstrad sa vist
  • Jesster

Klart man kan döpa sitt barn till det. Men vad spelar det för roll vad främmande människor här på FL har för åsikt om namnet? Gillar ni föräldrar det så kör på det.

Den som söker han finner - www.google.se
  • Bellan80

Om du gillar det så döp ditt barn till det o bry dig inte om åsikter mm. Vi ville döpa våran som till just Sion men blev påverkade av omgivningen som inte tyckte det var "passande" elle r nåt.. Jag ångrar mig ang namnet!

• stor skutt

tuta o kör det var ju ett fint namn

Svar på tråden Sion??