• Bill och Bull

Järngänget

Igår natt gick det en svensk thriller på femman (tror jag det var) som heter Järngänget. Den handlar om 4 killar som åker på forsfärd och träffar 2 tjejer som de festar ihop med på kvällen och morgonen därefter är en av tjejerna spårlöst borta. Det är med bl.a Alexander Skarsgård, Rafael Edholm, Görel Crona och Marika Lagercranz. Problemet är att jag har försökt se hela den filmen 2 gånger men varje gång lyckats somna. (Varför är jag såå kvällstrött och alla filmer så sent... ) Nu undrar jag om någon snäll själ därute kan stilla min nyfikenhet och berätta hur den slutar? Får man veta vad som hände med tjejen och vem som eventuellt gjorde vad?

• Svar på tråden Järngänget
  • safrys

Jag är likadan TS, jag somnade också - igen... antar att vi inte ska veta slutet kanske? måste ju gå att leta upp på google.se eller dylikt?

• Joico

Jag somnade också.. sambon svarar att "han som verkade oskyldig och gick och la sig - han ströp henne." bra svar! Hoppas någon kan svara bättre, haha

• Bill och Bull
    Joico skrev 2009-07-04 20:19:09 följande:
    Jag somnade också.. sambon svarar att "han som verkade oskyldig och gick och la sig - han ströp henne." bra svar! Hoppas någon kan svara bättre, haha
    Tack! Då vet jag lite men vill veta lite mer, liksom varför och så. Din sambo verkar lika vältalig som min
  • johandra

Missminner jag mig inte så var det Alexander som dödade henne..

Jag borde verkligen veta detta då det dessutom är min fd styvfar som skrivit manus men men Lite OT men kul ändå tycker jag

Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219
  • Bill och Bull
    johandra skrev 2009-07-04 20:30:30 följande:
    Missminner jag mig inte så var det Alexander som dödade henne..Jag borde verkligen veta detta då det dessutom är min fd styvfar som skrivit manus men men Lite OT men kul ändå tycker jag
    Menar du Alexander Skarsgård? För det var ju inte den tysta som gick och la sig. Nu blir jag ännu mer nyfiken! Snälla nån som såg filmen igår, berätta!
  • johandra

Nääää nu kommer jag ihåg! Det var Emil Forselius som dödade henne! Han var ju den tysta! Så var det ja,visst pekade det på Alex hela tiden?

Minns dock inte riktigt varför...har för mig att det hela gick överstyr bara...av svartsjuka eller nåt..

usch vad dålig jag är,jag borde verkligen veta detta!

Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219
  • molekyl

Det var Emil Forselius karaktär som var mördaren. Han sa ju i mitten av filmen att han får minnesluckor när han dricker. Då fattade man att han var mördaren för man fick ju se hur han luktade på pluntan när han gick och la sig.

• Bill och Bull
    molekyl skrev 2009-07-04 20:39:52 följande:
    Det var Emil Forselius karaktär som var mördaren. Han sa ju i mitten av filmen att han får minnesluckor när han dricker. Då fattade man att han var mördaren för man fick ju se hur han luktade på pluntan när han gick och la sig.
    Men liksom hur och varför?
  • Miss Obsessive

Jättelängesedan jag såg filmen nu, men har för mig att han som dödade henne våldtog tjejen som dog (spelad av Josephine Bornebusch) och därför dödade henne. Men jag kan minnas fel =)

Svar på tråden Järngänget