• L E A

Insektsbett som ändrat färg?!

Blev stucken av vad jag tror en geting på överarmen. Hade på is då vi inte var hemma så kunde jag inte ta medicin. Jag är väldigt känslig för alla sånna bett o stick. Det räcker med ett litet myggbett så svullnar å rodnar det ordentligt.

Hemma hade jag i alla fall kvar av en salva jag fått av läkaren mot just klådan. Strök på denna salva som heter Elocon. Nu så har området kring sticket och området kring dom myggbett jag strök på med salvan blivit blålila till färgen. Ser nästan ut som blåmärken?! Någon som varit med om samma?

Ska försöka få en bild på det så ni kan kika...Ringde till 1177 o dom tyckte att jag skulle få det tittat på måndag...

• Svar på tråden Insektsbett som ändrat färg?!
  • Anonym (.)

Så hade min dotter som är fyra år. Något som vi trodde var ett myggbett blev tillslut större och blått, precis som ett blåmärke.

Vi gick till vårdcentralen och hon fick göra ett blodprov det visade sig vara borelia. Vi har inte sett någon fästing på henne.

• sasssyy

är du säker på att det var en geting... jag får så när jag blivit biten av en blinning (eller hur det stavas)...

• L E A

Nu har jag varit o fått det kollat. Det är kortisonsalvan som gjort att det blivit så. Blodkärlen har dragit ihop sig under huden säger läkaren. Det kommer gå över om ett par dagar...Tack för era svar...

Svar på tråden Insektsbett som ändrat färg?!