• Anonym

Ni som gjort en bröstförstoring med koksalt! Frågor..

I Augusti ska jag göra min bröstförsting efter mycket velande.
    Jag har ammat två barn och gått ner 45 kilo i vikt så det kommer kännas bra för mig att få tillbaka lite av brösten.

Jag ska lägga in 350 Koksalt i varje bröst. Ngn som gjort det som har bilder?
    Hur mådde ni? ngt jag ska tänka på?

Några frågor jag har är.. Har ni samma känsel i bröstvårtorna nu efter?
    Känns allt bra eller ngt ni ångrar?
    Blev det den strl ni ville?
    Är bröstvårtorna lika stora som de varit för er tidigare?

Hur många dagar efter hade ni ont?
    Hur funkade familjelivet efter?

• Svar på tråden Ni som gjort en bröstförstoring med koksalt! Frågor..
  • Anonym

Varför koksalt? Det måste du byta ut oftare än silikon. Koksalt är en färskvara. Dessutom blir resultatet mer anatomiskt naturligt med gelehallonimplantat - och dessa kan inte läcka eftersom de är fasta.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-07-05 12:03:07 följande:
    Varför koksalt? Det måste du byta ut oftare än silikon. Koksalt är en färskvara. Dessutom blir resultatet mer anatomiskt naturligt med gelehallonimplantat - och dessa kan inte läcka eftersom de är fasta.
    Du ska väl inte säga till mig vilket som blir naturligaste eller inte?
    Jag var på Konsultation och fick höra att Koksaltet behöver jag ALDRIG byta ut och det är MYCKET naturligare än silikon?
    Och hon rekomenderade det varmt.
  • Anonym

Ingen som gjort det?

• Anonym

Kanske det är så att det inte finns så många som lägger in koksalt längre, enligt min kirurg så är det mest kirurger av "den gamla skolan" som gör det.
    Har du varit på konsultation hos kirurgen eller bara sköterska? Jag vet flera i min omgivning som fått ändra sig när de väl träffat kirurgen - sköterskan har rekommenderat både fel storlekar och fel inlägg.
    Jag har lagt in 320cc silikon, anatomiska inlägg och ångrar det inte för en sekund. Är så himla nöjd med min nya kropp och mycket nöjd med hur snabbt kroppen återhämtade sig.

Prova sök på nätet istället - det finns speciella forum där du kanske kan få svar på dina frågor.

• Ad Infinitum I det oändliga
    Anonym skrev 2009-07-08 21:42:50 följande:
    Ingen?
    Jag har gjort bröstförstoring, dock inte koksalt. Och det var på grund utav att jag hade så små bröst, i stort sett inga alls. Och då sa kirurgen att skulle jag lägga in koksalt, så skulle man ev kunna känna kanterna runt mitt bröst.

Såg att du inte fått många svar, så svara endå trots att ja inte har koksalt :)
    känseln på halva högra bröstvårtan och en bit ut på det bröstet är inte ok.
    Dock har det blivit bättre, känner mer och mer. Men samtidigt inget jag stör mej på.
    På återbesöket å sa han att jag kunde "massera" på den punkten där jag inte hade känsel, för o få det o komma igång och få tillbaka lite mer av känsel.

Allt känns bra efteråt, kanske kunde tagit en stl större, då han sa att de kan kännas stora då jag provar ut men att det sedan på plats känns lite mindre, men vågade inte ta större. Samtidigt glad för det, eftersom ja ville att d skulle se äkta ut !

Bröstvårtorna är lika stora efter tror jag!

Hade ont flera dagar, så med barn i bilden kan d va skönt med barnvakt eller så, då man inte kan använda armarna så mycket, iaf inte jag.
    Men det var verkligen värt besväret! :D
  • Anonym

Jag har haft både koksalt och hallongelé.
    Koksalt spricker oftast inom 10-15 år.Resultatet blir mer naturligt än silikon pga mjukheten men nackdelen är att brösten blir väldigt skvalpiga.

• Anonym

Glömde ju,jag har inte full känsel i bröstvårtorna

Svar på tråden Ni som gjort en bröstförstoring med koksalt! Frågor..