• Lissen

Måste man söka jobb på sin semester när man är delvis arbetslös?

Jag arbetar deltid och är alltså inskriven hos Arbetsförmedlingen resterande tid, ska ha 4 veckors semester/föräldraledighet i sommar. Man får väl ingen A-kassa under vare sig semesterdagar eller FL så jag undrar om det ändå är krav på att man ska söka jobb och skicka in jobbsökarlistor när man är anmäld hos FK?

• Svar på tråden Måste man söka jobb på sin semester när man är delvis arbetslös?
  • bonnieloveskim

om du tar fp så är du inte arbetssökande alltså ingen skyldighet att söka jobb.

du får ju inte heller någon erstättning från akassan utan från föräldrpenningen.

• bonnieloveskim

Samma sak när du e sjuk..eller vabbar. då får du inte heller ersättning då får du inte heller ersättning från akassan.
    Därrför är det viktigt om tex ditt barn e sjukt att du anm äler vabb så de inte klagar att du inte har sökt jobb.
    Du kan säga du att du vabbade och var inte arbetssökande.
    Efter vabbperioden måste du till arbetsförmedlningen och påanmäla dig igen..samma sak efter fp och så.

• Malva05

nej du behöver inte söka jobb under semestern men du får heller inte vara inskriven på af (du måste avanmäla mig) har oxå stämplat upp men är tvungen att avanmäla mig närjag tar semester...

• qwerty123

semester som arbetslös? Är man inte ledig nog mycket när man är arbetslös redan? o.O

• Malva05
    qwerty123 skrev 2009-07-05 14:02:56 följande:
    semester som arbetslös? Är man inte ledig nog mycket när man är arbetslös redan? o.O
    Hon jobbar och stämplar upp = jobbar men har ej heltid , men strävar efter de..

Och nej man får inte ha semester som arbetslös där av måste man avanmäla sig..
  • Lissen

Tack för era svar, då vet jag!

"Qwerty123" - förstår inte riktigt din kommentar om att man inte är ledig nog mycket när man är arbetslös på deltid? Är man inte värd semester för att man endast är erbjuden en tjänst på mindre än 100% menar du?

• linjes
    qwerty123 skrev 2009-07-05 14:02:56 följande:
    Moget
  • qwerty123
    Lissen skrev 2009-07-05 14:14:13 följande:
    Tack för era svar, då vet jag! "Qwerty123" - förstår inte riktigt din kommentar om att man inte är ledig nog mycket när man är arbetslös på deltid? Är man inte värd semester för att man endast är erbjuden en tjänst på mindre än 100% menar du?
    Menade att man torde ha nog med ledig tid som det är.
  • qwerty123
    linjes skrev 2009-07-05 15:19:36 följande:
    Moget
    men boo-freakin-hoo.
  • Lissen
    qwerty123 skrev 2009-07-05 15:34:23 följande:
    Menade att man torde ha nog med ledig tid som det är.
    Hur mycket anser du är ledig tid då?
Svar på tråden Måste man söka jobb på sin semester när man är delvis arbetslös?