• bebis maj 12

Mens 1 månad efter förlossning?

Undrar..jag fick barn för 5 veckor sedan..blödde lite i samband med förlossning..sen hade jag avslag i ca 2 veckor(väldigt lite,mest brunt avslag..lite blodblandat)..för att helt upphöra..4 veckor senare så kommer de rejält med blod..måste bara vara mens..blöder som en gris..är inne på 5:e dagen nu..
    Eller??

• Svar på tråden Mens 1 månad efter förlossning?
  • Weezy

Låter som att din mens har komit igång och tidigt dess utom..

• ebben

fast det låter jju som att du knappt haft nåt avslag?
    att bara ha så lite brunaktigt? man brukar ändå blöda hyfsat rejält...
    så det kanske är avslaget som kommer nu?
    man "ska " ju ha blödning så man läker efter en förlossning. kanske det inte kom direkt så det kommer nu?

• Kristin24

låter som du kanske ska kontakta gyn och gå på efterkontroll...då vet du om det är mens eller avslag

• Neaneon

Jag tycker också du ska kolla med gyn. Jag började också störtblöda 7 veckor efter förlossningen när jag trodde att det va "klart" med avslaget och det visade sig att delar av moderkakan fortfarande inte hade kommit ut, därav blödningen.

• Flickan och kråkan

Alla blödningar innan 8 veckor efter förlossningen räknas som avslag inom vården (räknar då inte blödningar pga komplikationer). Vanligt dock att få tillbaka en släng med blodigt avslag ett par veckor efter man trott att det försvunnit. Ofta runt v.6. Jag har fått det efter båda mina förlossningar.

Svar på tråden Mens 1 månad efter förlossning?