• Maj bebis

Barn med astma/förkylningsastma del 4

Barn med astma/förkylningsastma del 4

Hej Vänner, vi hoppar in på en ny trådstart då den andre snart stänger.

Här är alla välkomna att beklaga sig och dela erfarenheter

Värt att läsa om ang astma och allergier:

www.Astmainfo.nu

www.astmaoallergiforbundet.se/

www.smittskyddsinstitutet.se/publikationer

Lista på oss som hänger här i tråden mest, nick, namn på barnet/barnen och när dom är födda.

Frisören: Karisma 070405 och Havana 081010
    lille08: William 080826
    3busfrön: Johanna 070512¨
    Krakerl: (Tuva 060521 ) Moa 081021
    Cattis40: My 060608
    IdaTörnrosa: barn i nedre skolåldern.
    Maj bebis: Nellie 060513
    JohannaW81: Liam 070417, (Linn 080712)
    Majros: Ronja 071119
    hoppsan06: Felix 060811, William 080303, Viktor 080303
    Schnappi i magen: Izabelle 060726, Mino 080328
    troll77:Moa 050616
    Myran08: 080304
    TeZs: Oliwer 051207, Felicia 070709, Elias 081221
    happy2: Sebastian 030415, Kevin 050208, Alexander 070130
    Piiiip: Signe 021022, Ingrid 041114, Albert 070508
    Lindizz: Nova 050411 och Liam 080502 och ( Linus 03 och Engla 06)

• Svar på tråden Barn med astma/förkylningsastma del 4
  • Maj bebis

VÄLKOMNA TILL NYA TRÅDEN

happy
    Ja det ska bli mysigt med bebis Extra skönt är nu att Nellie mår så bra i astman nu, slipper man kanske sitta inne och inhalera hela dagarna.
    Förstår att ni har fullt upp, helt otroligt att du klarar av 3 barn som är så pass dåliga titt som tätt, men man har ju inte så mkt val... men du är stark som jag sagt många gånger tidigare

• 060810

GRATTIS till bebben Maj bebis!!
    Visste inte att du var gravid ens! :p *snacka om att ha missat totalt*

Skönt för dig med att hon mår så pass bra i astman nu med ju.

Här är det fortfarande bra och bara hosta från Izabelle när hon anstränger sig för mycket. Men det går bra ändå tycker jag.

• happy2

Maj bebis,, du är gullig du o tack för att du tycker att jag är stark,, jag känner mig inte så stark spec ofta, men de känns bra att höra de o få lite självförtoende tillbaka oxå,,

Toppen att du starta om tråden igen,,Super

Scnappi,, Gott att höra att de är stadigt trotts ansträngnings hostan,, Känner igen de där så väl och de känns som den biten alltid kommer finnas där trott att den stora biten av de astmatiska är bättre,, här är de kors i taket hyfsat bra med pojkarna,, De var några dagar sen alex avsluta sin 3v pencelinkurer, o i fred så såg de bra ut hos läkaren i allafall,,

I Morgon en ny vecka och nya utmaningar att ta sig till,,, Själv har jag bekymmer med mina egna åkommor bla ep som gav mig massa anfall i går så de blev ambulansfärd för att stoppa dem, har sovit i princip nästan hela dagen,, och skulle nog kunna fortsätta med de tror jag för jag är hellt slut,, Är såå less på detta Ep förstör min vardag och jag skulle ha jobbat i dag, men de gick juinte, skäms att inte kunna sköta mitt jobb som man ska,, Nä uf inte mer klagande  om mig,,Jag är glad att pojkarnas astmatiska bekymmer är just nu mycket bättre o hoppas de håller sig lite till..

Sebastian, Kevin och Alexander
  • 060810

Läste om det i ep-tråden Happy. Visste inte vad jag skulle skriva. Blev så chockad för fy fan vilken upplevelse.
    Förstår att du är trött. Bara tänker på hur Mino har varit idag efter sitt anfall kl 4 imorse.
    Han har knappt varit vaken alls...
    sorry ot, men hoppas det var okej.

• Molina

Happy: Usch va otäckt med sånna EP-anfall. Visst va det en tumör som orsakar dina problem? Förlåt om jag frågar du behöver inte alls svara men är det en elak tumör du har?

Scnappi i magen: Har din son också EP?

Här hemma har jag en tösa som är enormt tjock i halsen men ingen feber ännu men rosslig, hoppas hon klarar sig från astman.

• 060810

Japp Mino har ep han med.. :(
    Just nu inne i en tuff period.. :(

• 2små2stora
    Majbebis: Grattis till bebben och en välmående Nellie.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Maj bebis

bus
    tackar

Dock är hon inge pigg, halsflussen är bättre eftersom hon äter pencillin men hon har nu fått massor med blåsor i hela munnen, hela tungan insidan av läppen osv. Lider verkligen med henne, märker att hon vill äta men det gör ju så ont så går inte... Någon som har något tips på något som lindrar? Just nu är de bara isglass som gäller... vill inte ha yoghurt ens.

Hur mår alla små? Verkar lugnt på astma fronten här inne?

happy
    gud vad läskigt!! Men kan dom inte göra något?? Tänker på dig! Ska inte klaga på vår situation när man läser om er, inte ens våra värsta perioder.

• happy2

schnappy jo de var välldigt utmattande, har sovit hela dagen nästan, vaken korta stunder vid några tillfällen som nu, gå på toan o kiss o dricka vatten, hjärnan är hellt död o kroppen känns som den har lyft skrot en vecka o musklerna ömma,, käkarna gör ont lika så tänderna, ja tänderna, de börjar smula söner mer o mer,,

Ja lider för sonen din som dessutom är i en sämre period dessutom, de är tortyr tycker jag som förälder att se sitt barn vara sjukt vare sig de är astma/infektioner eller EP..
    Hoppas lilleman kommer ur till en stadigare planet igen så han får börja utvecklas ikapp,,

Troll77 jo Min ep har utvecklas av en tumör i tinning loben, de säämsta stället för en tummör att börja växa säger läkarna,, man vet inte om den är elak eller god, men troligtvis just nu klassas den som "god" långsamt växande, man har inte gjort någon biopsi så man vet inte säkert, mer än att de följer den på rönken och på hur jag mår o hur medeciner funkar o hur mina kramper är och utvecklas,, jag vet så välldigt lite själv och är mycket förvirrad, förstår inte så mycket än av de som händer med mig, de jobbiga är att man är rädd att man sätter barnen i fara när jag är ensammen hemma o man vill ju hellst inte att jag ska vara de,, Sen sätter de press på förhållande då man åker in o ut på sjukhuset och barnen frågar vart man är,,
    Troll hoppas tösen inte sväller på för mycket i halsen Krya på henne..

Majbebis Jag ser inte min situation som värre än någon annans, tycker de är svårt med en sådan gämförelse,, alla kämpar vi här, jag ser upp till er här inne för de ni har att ge, de stöd ni orkar ge o den kunskap ni kan dela med er i olika situationer, varje situation är ju så unik,,

Ge er alla en riktgt kram till er själva och en klapp på axeln  minst en gång om dagen, se er själva i spegeln och säg vade de nu är som tar emot att de här klarar vi/ jag och så glömmer ni inte att andas oxå, andas massor, för i bland så har vi morsor axlarna uppe iöronen o håller andan typ och snålar på syre spec när vi ser våra barn kippa efter andan mellan varven..

Sebastian, Kevin och Alexander
Svar på tråden Barn med astma/förkylningsastma del 4