• Anonym (Lisan)

Ont i käken/tinningen/ögat

Hej.
    För en vecka sen (lördag) fick jag jätteont i halsen och feber. Var på VC på onsdagen och dom konstaterade ingen halsfluss, men jag hade sänka på 70. Och så hade jag några sår i halsen som blödde. Fick bumetin 600 mg och panodil 625 mg utskrivna mot smärta och inflammation. Jag blev genast bättre i halsen, och kunde äta igen. Vilket jag inte kunnat på flera dagar. Febern gick även ner.
    Under veckans gång har jag nu istället blivit hes, fått snuva.
    Igår eftermiddag fick jag något hiskeligt ont i käken på vänster sida, och det gör ont hela tiden. Har även fått ont i tinningen och ögat. Febern har kommit tillbaka lite smått, även fast jag fortfarande äter medicinen. Känner mig inte bra.

Vill inte höra några "ring till Sjukvårdsupplysningen och fråga istället", utan jag vill bara veta om någon haft något liknande och vad ni gjorde och så vidare?

• Svar på tråden Ont i käken/tinningen/ögat
  • Miss Scorpio

Hmm...jag är ingen expert men jag skulle misstänka bihåleinflammation.
    Det låter som att du skulle behöva penicillin, eftersom febern återkommit.

Hatar du mig om jag föreslår ett återbesök hos din läkare?

• hellohanna

Låter absolut som bihålorna!

• Anonym (Lisan)

Miss Scorpio skrev 2009-07-05 18:07:23 följande:

Hmm...jag är ingen expert men jag skulle misstänka bihåleinflammation.Det låter som att du skulle behöva penicillin, eftersom febern återkommit.Hatar du mig om jag föreslår ett återbesök hos din läkare?
    Nej, jag hatar dig inte för det Det måste nog bli så imorgon eftersom jag inte fick pencillin från första början när jag nog egentligen behövde det.
  • Anonym (Lisan)

Ingen mer?

• Ruggugglan
    Anonym (Lisan) skrev 2009-07-05 18:34:30 följande:
    Ingen mer?
    Det låter som bihåleinflammation som kan ha spridit sig ner i käkarna. Min mamma fick det efter att ha varit sjuk i influensan. Det började värka i hela ansiktet och då visade det sig att det var bihåleinflammation som även gått ner under tänderna.
    Boka tid till vårdcentralen i morgon!
    BF 19 januari.
  • Anonym (Lisan)

Fragile Flower skrev 2009-07-05 18:38:43 följande:

Det låter som bihåleinflammation som kan ha spridit sig ner i käkarna. Min mamma fick det efter att ha varit sjuk i influensan. Det började värka i hela ansiktet och då visade det sig att det var bihåleinflammation som även gått ner under tänderna. Boka tid till vårdcentralen i morgon!
    Uj, det låter läskigt! Ska ringa direkt i morgon bitti
  • Ruggugglan
    Anonym (Lisan) skrev 2009-07-05 18:39:59 följande:
    Fragile Flower skrev 2009-07-05 18:38:43 följande: Uj, det låter läskigt! Ska ringa direkt i morgon bitti
    Tycker jag låter som en bra idé. Behöver ju inte vara så att det spridit sig. Kan även vara att du spänt käkarna eftersom du har ont.
    BF 19 januari.
  • Anonym (Lisan)

Fragile Flower skrev 2009-07-05 18:41:55 följande:

Tycker jag låter som en bra idé. Behöver ju inte vara så att det spridit sig. Kan även vara att du spänt käkarna eftersom du har ont.
    Jag har lite ont i käkarna sen tidigare, men bara om jag tar stora tuggor osv. men nu smärtar det hela tiden, även fast jag tagit värktabletter. Känner mig som uppsvullen runt käken och upp.
  • hellohanna

Jag hade bihåleinflammation för ett par månader sedan, och jag hade så grymt ont i tänderna! Då sa dom på vc att det är typiska symptom på bihåleinflammation!

• Anonym (Lisan)
    hellohanna skrev 2009-07-05 18:51:06 följande:
    Jag hade bihåleinflammation för ett par månader sedan, och jag hade så grymt ont i tänderna! Då sa dom på vc att det är typiska symptom på bihåleinflammation!
    Ja, jag har ont i tänderna på vänster sidan, och käken och upp i tinningen!
Svar på tråden Ont i käken/tinningen/ögat