Förvaring av utvuxna kläder...
Undrar om man kan förvara urvuxna kläder i kartong i ett kallförråd eller riskerar de att förstöras?? Vintertid blir det väl 7-10 grader där och sommaren20-25. Ska man förvara det på nåt speciellt sätt?
Undrar om man kan förvara urvuxna kläder i kartong i ett kallförråd eller riskerar de att förstöras?? Vintertid blir det väl 7-10 grader där och sommaren20-25. Ska man förvara det på nåt speciellt sätt?
jag har haft mina banykläder på vinden och där är det lika kallt som ute och de var inte förstörda
Jag har också varit rädd för att kläderna ska förstöras.
Men jag har köpt genomskinliga plastbackar på ICA MAXI med lock till. Sedan så går det att försluta det hela med två svart "plastspännen" på sidorna. Jag har haft dem både på en kall vind då vi bodde i stan, men nu står de i "pumphuset" under huset som vi bor i.. Jag har kollat lite i plastbackarna- men kläderna ser fina ut.
Vet inte om du blev klok på svaret, men hoppas du hittar ett bra sätt att förvara dem på! :o)
Hej
Jag förvarar mina i vakumpåsar/lådor. Har massa saker som blev förstörda i en källare där jag bodde innan, av fuktig lukt. I vakumpåsarna kan inte luft komma in och de skyddas. Köpte de på Maxi när de hade erbjudande, finns även på exempelvis Ellos, men där var de dyrare just då.
T C skrev 2009-07-08 11:34:56 följande:
Vi förvarar i plastbackar med lock, det har inte blivit förstört på vinden som är torr men oisolerad.