• peez

Kan du ge mig tips på mysiga campingar och annat runt Vänern?

Jag och min familj bestående av mig, min make och två barn (2 0ch 4 år) har fått låna en husbil till semestern. Vi tänkte hålla oss runt Vänern och behöver därför DIN hjälp med lite trevliga ställen att besöka. Har du något bra tips att dela med dig av?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Kan du ge mig tips på mysiga campingar och annat runt Vänern?
  • Piri

Skutberget/Bomstad utanför Karlstad är jättefint! Åkte ofta dit och badade när jag bodde där. Karlstad som stad är helt underbar (liiite opartisk kanske jag var nu! ).

Duse utanför Säffle ska också vara fint. Har inte varit där själv men har bara hört bra saker.

Mellan Karlstad och Säffle ligger en liten ort som heter Grums. 15 km därifrån ligger välrdens mysigaste lilla by som heter Borgvik. Där finns ett trevligt kafe inrymt i en gammal kvarn (heter Kungskvarnen) och där finns även en gammal hyttruin som kan vara spännande för 2 killar med spring i benen. Kanske inget ställe att vara länge på, men ett fint stopp. Det är bra skyltat till både Borgvik och Kungkvarnen. Tror tom att det kan finnas en hemsida... Du får googla.

I övrigt är jag svag för Lidköping med dess gammal dags hus och mysiga atmosfär. Stax utanför stan ligger dessutom Läckö slott som är jättefint!

Ha en trevlig semester!

• thebettygirl

Hällekis camping i närheten av pitoreska Lidköping och vackra Kinnekulle tycker jag absolut att ni ska besöka! Läckö slott som Piri tipsade om tror jag absolut också på!

En annan trevlig camping i trakterna är Ekudden camping i Mariestad. På vägen stanna gärna till i Sjötorp för en glass, kolla på båtarna som slussas i kanalen och skratta åt allt lustigt som kan hända dessa människor. Kanske ta en sväng till Skara Sommarland när ni ändå är i trakterna?

Ursands camping strax utanför Ulricehamn, och deras långgrunda sandstrand har jag också hört talas om

• peez

Tack för Era tips! Tyvärr fick jag beskedet igår att husbilen som vi skulle ha lånat har gått sönder Så det blir ingen husbilssemester. Det blir en vecka på Öland istället....

Ha en go sommar!

Svar på tråden Kan du ge mig tips på mysiga campingar och annat runt Vänern?