• Andreas tjej

Tips på mysiga ställen i Stockholms skärgård...?

Jag, maken och de två barnen tänkte göra en tvådagars utflykt i stockholms skärgård.
    Vi vill kunna åka båt och tänkte bo på något mysigt (inte alltför dyrt ställe).

Ni som har erfarenhet av skärgården, har ni något ställe att rekommendera så skulle jag bli superglad...? :)

Om man först måste åka bil söderut eller norrut från stockholm för att sedan ta båt är det inte något problem men det smidigaste skulle vara om man kunde åka båt direkt från stan.

• Svar på tråden Tips på mysiga ställen i Stockholms skärgård...?
  • Noctis

Vaxholm är fint..
    Man kan även ta båten direkt från stan dit ut..

Sen finns det säkert fler ställen men jag är urusel på Stockholms skärgård.

• parvati

Det finns ju bland annat många mysiga vandrarhem i skärgården tex Fjärdlång, stora kallholmen, Arholma.
    Utö tror jag är bra med små barn inte så lång båtresa(om man åker från Årsta havsbad) samt att det är bra med utrymme att springa, cykla o leka för små barn

• korfu08

Utö var vi på 2007 med barn en vecka och vi åkte från Stholm och det var jättekul, dock inte så bra väder, vi hyrde stuga bra pris på den fick vi, för en vecka. Och sen Möja, där var jag och min man 2003, innan vi fick barn och det var mysigt, vi hyrde en liten stuga och det var inte dyrt, och det ingick cyklar i priset och inte så lång båtresa från Stockholm var det.

Sen har ni Grinda och det är mysigt, också båt från stan, går säkert att hitta nåt billigt att bo på och det är mysigt där. Och sen Sandhamn, dock längre båtresa, jättefin strand,men det är kanske svårt att hitta nån övernattning, men det finns säkert, jättemysigt, är det på Sandhamn. Går båt dit från Stholm, tar dock en tre timmar.

Sen finns det Vaxholm och där är det jättefint och sen Ljusterö, dit kan man komma med bil, man åker upp mot Norrtälje, Roslagen och det är jättefint där.

Jag hoppas att du fått lite tips.

Svar på tråden Tips på mysiga ställen i Stockholms skärgård...?