• Anonym (inte rik)

Är det hemskt för ett barn att bo litet?

Ska separera och kommer endast ha råd med en tvåa som det ser ut i dagsläget. Jag kommer ge rummet till mitt barn och själv sova i vardagsrummet. Jag mår jättedåligt av det här. Är rädd för vad alla ska säga om att vi bor så litet och hur barnet kommer känna det...om det blir trångt o.s.v

Finns det fler som bor trångt här inne?

• Svar på tråden Är det hemskt för ett barn att bo litet?
  • Anonym (bor litet.)

Hej !!

Känn absolut inget dåligt av det, vi bor litet barnen delar rum och de har Aldrig varit nått prat om nått varken av våra barn eller kompisar.
    Lycka till !!

• Saaaraa

Vi bor två vuxna, dottern på 1½ och två små hundar i en etta på 20 kvm. Det funkar bra, är ute väldigt mycket på dagarna. Nu väntar vi syskon så vi ska snart flytta!

• Miss Maya

Tycker inte en tvåa är så litet om man är vuxen och ett barn. Har barnet sedan eget rum dessutom så är det ju ingen som helst "fara".

• mollieboll

Jag och min dotter bodde så i 8 år, gick hur bra som helst. Nu har jag äntligen fått eget sovrum (delat med sambon, men mitt är det ).
    Det går hur bra som helst. Vet många som bor/har bott så.

• Tant Green

En tvåa är väl inte litet? Jag känner många ensamstående som bor med 1-2 barn i en tvåa (de flesta har barnen varannan vecka).

Barn brukar ju dessutom gilla små utrymmen. Det enda jag tänkte var när de blir lite större, i skolåldern så där, att de kan tycka det är jobbigt om de inte har ett rum (eget eller delat med syskon), men ditt barn skulle ju få ett rum så då kan det ju absolut inte vara några problem.

• La Lola

Nämen jösses....en 2:a är väl inte litet?

Så bodde jag med min dotter (som då var 2 år) när jag hade separerat från hennes pappa.
    Man behöver verkligen inte bo större tycker jag med ett mindre barn.
    Möjligen med en tonåring. Men det är inget måste det heller.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Anonym (inte rik)

tack för alla åsikter och berättelser. känns lite lugnare nu.

• mollieboll

Du har absolut inget att oroa dig för Kommer gå galant och bli hur bra som helst ska du se

• BulbusCordis

Anonym (inte rik) skrev 2009-07-05 21:19:55 följande:

Ska separera och kommer endast ha råd med en tvåa som det ser ut i dagsläget. Jag kommer ge rummet till mitt barn och själv sova i vardagsrummet. Jag mår jättedåligt av det här. Är rädd för vad alla ska säga om att vi bor så litet och hur barnet kommer känna det...om det blir trångt o.s.vFinns det fler som bor trångt här inne?
    Bor på 55 kvm med ett barn. Skiter högaktningsfullt i vad resten av världen tycker om det, det är mitt val och jag tror inte mitt barn tar skada av det.
  • Anonym

Jag hade en två till mig och min dotter, gick hur bra som helst. Har haft bekanta som bott två vuxna och ett barn i en tvåa....

Svar på tråden Är det hemskt för ett barn att bo litet?