• lillloppan

Tips på boende nära Astrid Lindgrens värld?

Har du bott på ett bra boende typ a la vandrarhem eller boende på lantgård nära Astrid Lindgrens värld?

Ska inte vara för dyrt.
    Behöver inte vara supernära eftersom vi har bil.
    Vi har små barn med oss och vill gärna på på lantgård med djur.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Tips på boende nära Astrid Lindgrens värld?
  • Soffian

Hej!
    Ett tips är Nybble gård 2,5 kilometer utanför Vimmerby. Det är ett mysigt vandrarhem, där finns får, kor och shetlandsponnies för barnen att rida på. Tror att det kostar runt 500 - 600 kronor för ett fyrbäddsrum där under högsäsong.

Sedan finns Söderhult, livet på landet som har ungefär samma priser (tror jag). Ligger utanför Södra Vi drygt 10 kilomer från Vimmerby.

Om ni letar billigt boende hyr mina föräldrar ut ett missionshus som ligger på landet c:a 1,5 mil från Vimmerby för 250 kronor per familj och natt. Finns dusch och kök och runt 8 sängar tror jag. Finns gott om djur att titta på i närheten, typ hästar, grisar och oxar. Vet ej hur det ser ut med bokningar dock, kolla på 070-6688818 om ni är intresserade...

sen finns det ett vandrarhem som heter hörestadshults vandrarhem c:a 3 kilometer utanför vimmerby men jag tror att det är lite dyrare än de två första.

• Mamma matte hustru

Söderhult är jättefint jag är uppväxt där min pappas förra tjejs barn som driver det..

• LyNxQ

Kolla på vimmerby turistbyrås hemsida, där finns det bilder och info om massa boende!

vi har (via den sidan) bokat privat boende mitt i centrala vimmerby. 5-bädds 3-rummare på 3:e våningen för 480kr

Svar på tråden Tips på boende nära Astrid Lindgrens värld?