• snillis

inreda uterum

Vi flyttade till nytt (inte nytt men nytt för oss) hus i november. Vi har ett uterum som vi ännu inte inrett. Det är glas från golv till tak (alltså inte vägg halvvägs som kanske är det vanliga). Väggen mot huset samt brädorna mellan rutorna är betsade i grågrön färg, golvet är träfärgat. Vi vill inte ha en matgrupp utan mer använda rummet för läsning/avkoppling.
    Någon som har bilder på sitt uterum eller annars tips på inredning.
    Vi vill INTE ha sån där rotting som är trendig nu.

• Svar på tråden inreda uterum
  • siamusen

Vi har inget uterum men jag har sett i grannskapet att en familj som har uterum med glas till botten har satt lägre bokhyllor lângst hela ena sidan för att skärma av.

Riktigt låga alltsa i bordshöjd ungefär sa att de kan ha saker pa men sa att det ândå inte skymmer utsikten.

Sedan har de satt bokhyllor lângst husväggen.

vet inte vad de har för möbler i övrigt dock. Jag skulle slänga in en mysig soffa eller fotöljer med fotpallar och ett litet bord.

• snillis

Grejen är att det är skjutdörrar på två av sidorna och de vill man ju gärna kunna nyttja.
    Har dock funderat lite på IKEA`s Lillbergssoffa med tillhörande gungstolar. Fast då kommer nästa problem, för jag tycker att den vita klädseln är snyggast men det tycker inte maken
    Och hyllor på den hela väggen hade vi nog tänkt - så att man kan ha grejer där.
    och så hade vi tänkt ha mycket växter. Problemet är att det inte är vinterbonat så man måste ha någonstans att göra hän blommorna på vintern.
    Undrar om man kan ha möblerna kvar ute på vintern (björk) - ja, inte dynorna då förstås men ramarna?

Hmmm....mycket att tänka på!

• siamusen
    snillis skrev 2009-07-06 10:00:06 följande:
    Grejen är att det är skjutdörrar på två av sidorna och de vill man ju gärna kunna nyttja. Har dock funderat lite på IKEA`s Lillbergssoffa med tillhörande gungstolar. Fast då kommer nästa problem, för jag tycker att den vita klädseln är snyggast men det tycker inte maken Och hyllor på den hela väggen hade vi nog tänkt - så att man kan ha grejer där.och så hade vi tänkt ha mycket växter. Problemet är att det inte är vinterbonat så man måste ha någonstans att göra hän blommorna på vintern.Undrar om man kan ha möblerna kvar ute på vintern (björk) - ja, inte dynorna då förstås men ramarna?Hmmm....mycket att tänka på!
    Kolla om Bemz.com klär om dem annars
  • snillis

Ja, vi kollade faktiskt bemz igår och hittade en som vi båda gillade. Men tack ändå

• nelli08

Har oxå ett uterum/altan på 40 km2 som jag inte vet hur jag ska inreda tackvare att det är så stort. Trädgårdsmöbler, men sen då.. 35 km2 kvar..

• manochtrebarn

Jag har ingen bild på vårt men jag har satt in två mindre, vita soffor. Ett gammalt ommålat vitt bord samt en ordentlig skänk där vi har spel, ljus för att kunna byta snabbt samt endel andra bra saker. Jag har sytt ett enkelt överdrag till de vita sofforna i röd/vit randigt tyg som man lätt tar bort när man behöver tvätta. (Går åt med några barn i familjen Jag har även sytt massa kuddfodral i diverse olika mönster som matchar resten. Det är ett marint tema i rött och vitt. Vi har en massa olika ljus och lite blommor. Tavlor och spegel och andra gamla trevliga saker som vi tycker om att titta på har vi oxå ställt ut.
    Vi älskar vårt uterum som mer är som ett vardagsrum ute.

Lycka till!

• Kattflickan
    nelli08 skrev 2009-07-06 19:49:10 följande:
    Har oxå ett uterum/altan på 40 km2 som jag inte vet hur jag ska inreda tackvare att det är så stort. Trädgårdsmöbler, men sen då.. 35 km2 kvar..
    Oj! Ja, det var riktigt stort.

Förlåååt kunde inte låta bli...
Svar på tråden inreda uterum