Vilket tvättmedel/sköljmedel är bäst att tvätta små bebiskläder med ?
Man är ju rädd att de ska reagera på tvättmedlet eller så.
Jag tycker Grumme är bra, men vilket sköljmedel ska man köra på?
Hoppas ni har svar på detta !
Man är ju rädd att de ska reagera på tvättmedlet eller så.
Jag tycker Grumme är bra, men vilket sköljmedel ska man köra på?
Hoppas ni har svar på detta !
Hälst inget, vi använder dock parfymfritt (neutral), men är flaskan slut tvättar vi utan...Vet inte varförvi har i det...
Vi har alltid kört Grummes flytande tvättmedel som har sköljmedel i sig, finns på refill! Älskar Grumme :)
Men du kommer få massor med svar om att bara använda parfymfritt, själv tycker jag inte att parfymfria tvättmedel får tvätten att lukta fräscht. Hade såklart direkt börjat med parfymfritt om min dotter hade fått någon som helst hudreaktion.
Rent luktar fräscht
Vi började med parfymfritt till barnen, sen av lathet tvättade vi allt i det då och då, och då kände jag skillnaden, så nu är det bara parfymfritt...(Kliade över hela kroppen annars)
Och för mig luktar Grumme rent Kanske är en vanesak, men jag föredrar något milt parfymerat. Däremot skulle jag inte vilja lukta Via hela dagarna, trots att jag gjort det hela min uppväxt...
Parfymfritt tvättmedel och inget sköljmedel är det bästa.
vi kör med via sensitiv med astma och allergiförbundets symbol på. sen har vi comfort tvättmedel, vi tvättar allt med samma tvättmedel, men ja är noga att de ska vara med sensitiv på.
Jag kommer ha sköljmedel, vill ju ha mjuka och gosiga kläder. Isch, det värsta jag vet är att torka sig på riviga sträva handdukar!!
sen kommer jag nog tvätta med vårt vanliga tvättmedel tillsammans med våra kläder. Verkar ju lite överkurs att sätta på en nästan tom maskin med några små bebiskräktröjor i. Snacka om att slösa på elen!
men märker jag att bebisen får utslag så byter jag ju självklart, då är det inget snack om saken!
Tack för era svar
Inga mer tips på sköljmedel ? För jag tänker inte köra utan :P