• Anonym (så hemskt)

Panikångest av alkohol?

Drack i lördags och när jag kom hem fick jag en panikångestattack. Jag skakade, hackade tänder, ville dö, hjärtat bankade.. Det var så hemskt. Jag brukar ha ångest i bland men inte så här!!

Kan det vara så att jag helt enkelt inte tål alkohol längre. Var länge sen innan detta som jag drack. ??

Ni som får detta, har ni medicin hemma. Jag har attarax vid behov men vågade inte ta dem i lördags då jag drack. Nej, ingen mer alkohol för min del.

kram

• Svar på tråden Panikångest av alkohol?
  • Anonym (så hemskt)

jag drack 3 cider så jag var inte berusad. (uppdatering)

• Anonym (Candy)

jag får oxå ångest när jag dricker, även om jag inte dricker mig full... tror alkoholen sänker något ämne i hjärnan... eftersom jag nu för tiden får ångest i nästan en vecka så har jag slutat dricka.. kan inte ens ta mig en öl längre. Jag har haft så i många år nu men har de senaste åren blivit värre.. men har oxå haft mycket andra bekymmer och problem, mår inte så bra psykiskt..

• Anonym (så hemskt)

jag bestämmde mig också (sen i lördags) att jag inte ska dricka mer. Mår jag så dåligt av 3 cider så är det ingen idé att ens dricka ett glas av ngn alkohol alls. Jag håller på att ta tag i min ångest med terapi just nu. Brukar inte dricka alls nästan. Men trodde jag tålde lite, men tydligen inte. Jag mår fortfarande dåligt sen i lördags , men ingen PÅ, däremot lite ångest fortfarande.

tack för svaret

Svar på tråden Panikångest av alkohol?