• 2 små prinsessor

KitchenAid-tråden

Startar en tråd om KitchenAid, då jag precis införskaffat en sådan och behöver tips och råd på hur man som bäst använder den, recept på bröd osv...

Här kan vi diskutera allt som rör KitchenAid, recept, tillbehör med mera...

Häng på

• Svar på tråden KitchenAid-tråden
  • Älskarlivet

Jag hänger på!
    Min kommer nog med posten idag och det ska bli sååå kul att prova!!

jag ser mest fram emot att göra pajer och att baka bröd

• 2 små prinsessor
    Älskarlivet skrev 2009-07-07 11:54:23 följande:
    Vilken färg har du förresten ? Jag köpte en Iceblå....
    Åh den är så SNYGG! Jag valde mellan den, cremevit och candy apple red (jubileumsmodellen) och till slut blev det den röda då jag kom fram till att den passade bäst i mitt kök.

Idag ska jag baka morotsbröd.

Kul att du vill vara med, då kan vi följas åt här
  • 2 små prinsessor

slänger in en fråga då... om det står i receptet (bröd) att degen ska arbetas kraftigt, hur länge ska jag då knåda den? I min "sju sorters kakor" står det att en vetedeg sällan mår bra av att arbetas i maskin längre än 3-4 minuter, medan det i Jan Hedhs bok "bröd" står 15-20 minuter...? Jan Hedh känns ju som om han har rätt... men jag vet inte. Hur gör ni?

• 2 små prinsessor
    Älskarlivet skrev 2009-07-07 11:53:57 följande:
    Jag hänger på! Min kommer nog med posten idag och det ska bli sååå kul att prova!! jag ser mest fram emot att göra pajer och att baka bröd
    Har du fått din ännu? *nyfiken*
  • Älskarlivet
    Leah1 skrev 2009-07-10 12:20:48 följande:
    Hur mkt degvätska kan ni baka på i kitchen?
    Vet inte men tror det står i intruktionsboken...
  • MBert

2 små prinsessor skrev 2009-07-07 14:03:01 följande:

slänger in en fråga då... om det står i receptet (bröd) att degen ska arbetas kraftigt, hur länge ska jag då knåda den? I min "sju sorters kakor" står det att en vetedeg sällan mår bra av att arbetas i maskin längre än 3-4 minuter, medan det i Jan Hedhs bok "bröd" står 15-20 minuter...? Jan Hedh känns ju som om han har rätt... men jag vet inte. Hur gör ni?
    Men kan det inte vara 3-4 minuter i maskin respektive 15-20 minuter för hand?
    Sen beror det ju på vad man bakar. Om det är bröd eller kakor.
  • Leah1
    Älskarlivet skrev 2009-07-11 11:17:20 följande:
    Vet inte men tror det står i intruktionsboken...
    Jag har ju ingen K A....
Svar på tråden KitchenAid-tråden