• Jica

Roligt sätt att ge pengar i bröllopspresent

Vi ska på bröllop snart och det enda de vill ha är bidrag till sin bröllopsresa....så för att inte bara ge ett kuvert med pengar skulle jag vilja komma på något roligare sätt att ge dem på...någon som har förslag ????

• Svar på tråden Roligt sätt att ge pengar i bröllopspresent
  • Mollly

När min kusin gifte sig så hade hans kompisar lagt ihop en summa pengar, och växlat det till enbart 1 kronor. lagt dom i en finare hink. lite annorlunda

• Elsans

Hängandes från insidan av ett paraply? insatta i en fin ram?

• Nifelheim

En kul ide är att växla pengarna till enkronor och lägga de ex i en sån där liten barnresväska (om pengarna är till en resa), eller i en skattkista om de inte är till något speciellt.

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • ia25

Knyt fast antingen hopvikta sedlar eller små påsar med mynt i ett par kvistar och gör det som en bukett.

• Bonus

När vi gifte oss fick vi blandade mynt i en 1½ l läsk flaska med en fin rosett på...

• Jica

Många kul ideer!! fler ideer ?? såg en i ett annat inlägg om en bok med pengar inklistrade....vill göra något riktigt fint hemmapysslat...

• Micke54

Köp en rejäl planka och borra hål precis så stora att tiokronor fastnar sen hamrar du ner dem i hålen och slår en rosett runt plankan:)

• lyckospeja

En fin grej jag såg, var en massa sedlar vikta till blommor, fastsatta på piprensare. Sen ihop med allt till en bukett, fint packeterat i cellofan med rosett.

• Ain

Vi var på brøllop i helgen. Då hade vi køpt ett litet apelsintræd. Sedan vek vi sedlar till fjærilar (finns filmer på internet som visar hur man gør) och satte i trædet. Och sa lade vi mynt runt stammen i krukan. Blev jættefint.

En annan gång gjorde vi ett flygplan i hønsnæt (tog dock tid, och vi hade en lødkolv før att løda ihop bitarna) och fyllde med sedlar. (Før att ha till brøllopsresan)

• Snoffsan

Vi fick guldtior i botten på en jättestor vas så hade de hällt vatten i och satt i en liten växt och en fisk. Men man kanske ska kolla så att de som får den antingen har ett akvarium eller inte älskar fiskar för då vet man inte riktigt vart man ska göra av den. :) Fast det var annorlunda!

Ett annat tips är ju att vika dem i olika former. Är det till en resa kan man vika sedlarna till olika klädeplagg och lägga i en liten "resväska". Finns instruktioner på internet.

Eller rulla ihop sedlar och sticka ner i en rosbukett.

Hänga upp tior i ett "påskris"

Ja det var de grejerna jag kom på nu. Några var nog redan nämda ovanför.

• Jess69

Kanske inte direkt så "fina" tips, men roliga:

Rulla ut en toapappersrulle...lägg sedlarna lite här och där...rulla sen ihop igen

Ta två långa brädor, lägg sedlarna emellan, spika/skruva ihop

• Jandy

Min väninnna fick öppna ett paket och tittade lurigt på gästen som gett paketet för det var en kartong med en bild av en brödrost på. (de hade specifikt önskat INGA hushållsprylar men gärna pengar till bröllopsresan).
    När hon sedan öppnade lådan och tog upp *just det* en BRÖDROST blev det en konstig stämning bland alla gäster. Hon mummlade fram "aha, ok... TACK!" och gjorde sitt bästa för att le stort. (det var en billig brödrost dessutom).
    Gästen log och sa " Det fanns även rostar som kunde rosta 4 brödskivor, men om du kollar noga så ser du att denna bara kan rosta två i taget".
    Min väninna sneglade osäkert ner i brödrosthålen och mummlade " ok..." Sedan fick hon syn på ngt och började asgarva. Två tjocka sedelbuntar gömde sig i brödrosten där man ska lägga mackorna.

Jenny

• liv10

jag fick en toarulle med sedlar inrullat. så jag var tvungen att rulla upp hela rullen för att kunna få ut sedlarna. kanske ingen bröllopspresentgrej... men den var annorlunda iallfall.

• liv10

jag fick en toarulle med sedlar inrullat. så jag var tvungen att rulla upp hela rullen för att kunna få ut sedlarna. kanske ingen bröllopspresentgrej... men den var annorlunda iallfall.

Svar på tråden Roligt sätt att ge pengar i bröllopspresent