• Ankissen

Torra slemhinnor av p-piller?

Kan man få torra slemhinnor av p-piller? Jag tror att jag har anlag för torra slemmisar, och sist jag hade mens (hösten 2004, innan jag blev gravid med första sonen) upplevde jag att jag hade så torra slemmisar att det inte gick att ha tampong. Nu undrar jag om det kanske kan bero på p-pillren? Att de åtminstone förvärrar problemet...

• Svar på tråden Torra slemhinnor av p-piller?
  • redneck girl

japp så kan det vara faktiskt.kolla upp alternativa prev medel.

• Chris Cross

Visst kan man få torra slemhinnor av p-piller. Första månaden jag åt pillren kunde jag knappt torka mig efter att jag kissat...sen blev det bättre men fattade inte förrän jag slutade med pillren hur torra slemhinnorna faktiskt varit hela tiden. Jag har även ätit minipiller (cerazette) en period och jag fick torra slemhinnor av dem med.

• Judy

Oja det kan man. Jag fick torra slemhinnor och det gick inte att ha sex längre för det gjorde ont. Barnmorskan trodde jag var stressad och hade ett dåligt förhållande etc och höll på att utveckla vestibulit. Jag slutade med p-pillren och det gick över på en vecka! Jag har inte sett till dessa problem sedan dess!

• Anonym (MIms)

Jag har upplevt samma fast med minipiller. Var snustorr där nere & sexlusten var inte där... jag var jätte ledsen och besviken på mig själv för att jag inte ville ha sex lika ofta som min sambo längre... fattade heller inte varför jag inte blev våt då jag tänder fruktansvärt mycket på honom.

Jag slutade med minipillerna (mini-pe) & blev våtare, sexlusten har ökat i och med att jag nu VEEET att allt fungerar som det ska där nere! :)

Svar på tråden Torra slemhinnor av p-piller?