Svensk barnmat i USA
Hej! Är det någon som vet om man kan få tag på svensk välling och barnmat i USA?
Hej! Är det någon som vet om man kan få tag på svensk välling och barnmat i USA?
Välling finns inte och barnmatsmärket nr 1 heter Gerber och smakar skit. Iaf enligt Viktor Jag vet att en del importerar från sverige eller låter bekanta ta med sig. Vi kör enkla vägen och ger inte välling. Vill man ge något lite mäktigare i flaska kan man ge havredryck, sånt finns iaf en uppsjö av här där jag bor.
Tack för svaret! Min lille kille heter också Victor. Det låter som om det får bli en inköpsrunda på nästa hemresa...
www.northerner.com/index.html
Det här är en av sidorna jag höll koll på när jag var i Kanada och de har viss välling iaf.
Ska försöka hitta de andra siterna jag var inne på under den tiden jag var där.
Välling är under food, various food, kan vara bra att tillägga, så ni slipper leta för mycket
Här finns även mycket annat svensk mat
När jag skriver in den här känns det som den site som min man och jag är med och driver för Kanadensare i Sverige...de dreglar över de siter med Kanadensisk mat de hittar och tipsar varandra om
Många småbarn här i USA dricker ju bara vanlig varm mjölk i nappflaska, de thar jag vant mina barn också med, så jag kunnat ta till det när vi haft lågt på vällingfronten... men nu har de tack o lov slutat med välling.
MEN
här kan du beställa om du blir desperat:
www.scandiafood.com/
Har läst på sempers sida att nk säljer och skickar välling till utlandet. Jag bor ju själv i sverige så jag har inte kollat upp det men de kan du ju kolla upp.
Tack för alla bra tips!
butik hemlangtan har mojligtvis nagot, men nu har jag ju inte adressen dit. google!
www.svenskamammor.com har välling, och Beechnut gör barnmat som är mumsig!