• puss

3-åring med bjöjor, vad tror ni det beror på?

är inte det att ha blöjor länge?
    vad tänker ni om ni ser en tråring med blöjor? stackars unge eller vad?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 07:39
    min pojke äter en medicin som gör att bajset blir helt löst och bara rinner. läkaren sa att han måste sluta med blöjor i alla fall, eftersom det är utmärkande och vanligt med så stora blöjbarn och att han kommer att särskilja sig från andra. det kan göra att han blir "extra utsatt".
    tack alla ni som tar det för något normalt! som sagt, man vet inte alltid varför folk gör som de gör. ibland finns det en anledning.
    ni som säger att jag är lat, jag tar GÄRNA emot tips på hur ni tycker att jag ska göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 07:40
    utmärkande och OVANLIGT, så klart.

• Svar på tråden 3-åring med bjöjor, vad tror ni det beror på?
  • Slöjan

Min son fyller tre på måndag och han har fortfarande blöjor.... vad menar du med stackars unge??

• Shorona

Tänker ingenting. Min son är 2,5 och långt ifrån redo för att bli blöjfri. Han känner sig hemskt otrygg utan blöja.

♥Niclas 061103 ♥Bf 091113
  • Lottis77

Min son blir 4 i september och har fortfarande blöja. Vi har försökt det mesta, men han verkar inte vara redo. Tycker han börjar bli för gammal, men både bvc och dagis anser det normalt om än lite sent.

• MammaHanna 070911

Det är inte länge, och det är inte synd om barnet.. men föräldrarna borde kan ske börja tänka på pott/toaträning. För går det längre med enbart blöjor så är det kanske att ha det länge?
    Påbörjade toaträning med min son för tre veckor sen ungefär, då var han 2 år och 4 månader.. han är nu blöjfri men det var många som tyckte jag började med träningen alldeles för tidigt.

Mamma älskar er Miliam och bebisen i magen
  • minSaile

Absolut inte "stackars unge" hos oss. Vi påbörjade avvänjningen förra sommaren men eftersom han vägrade skita i potta el toalett så var det inte lönande att tvinga honom. När han är ute eller är på förskola så har han blöja men kissar gärna i pottan där. Hemma har han inget eller kalsonger och är numera jätteduktig både i potta och toalett. Vi har påbörjat avvänjningen ute och kommer ha hela sommaren på oss.
    Det är många som fortfarande har blöja helt/delvis och varför är det synd om dessa barn?

• Lorelei

Tänker ingenting faktiskt. Sonen var 3 år och 3 månader när han slutade med blöja. Han var inte redo innan och jag respekterade det och väntade tills han var redo. Dottern är 15 månader och vill helst inte ha blöja alls, går på toaletten istället. Det är jobbigare. För hennes kropp är inte redo att vara blöjfri hur mycket hon än vill och jag har inte möjlighet att låta hennes vilja bestämma i det fallet.

• puss
    Slöjan skrev 2009-07-06 13:02:53 följande:
    Min son fyller tre på måndag och han har fortfarande blöjor.... vad menar du med stackars unge??
    jag tänkte att andra kanske tänker så? typ att mamman är för lat för att pott-träna eller nåt.
  • Mar ia

Ingenting. Min 3-åring har fortfarande blöja för han vill bara inte sluta med den. Jag kommer inte tvinga honom utan det får bli i den takt han vill. Självklart uppmuntrar jag med det ena och det andra men tyvärr funkar det inte alltid.

• hellohanna

Min son hade nattblöja tills han var 3 år och 2 månader, inget konstigt tyckte vi :P

Svar på tråden 3-åring med bjöjor, vad tror ni det beror på?