• HelenaMM

DVD i bilen?

Funderar på att skaffa DVD med två skärmar till bilen inför en långresa. Någon som kan tipsa om (eller varna för) någon speciell modell?!

• Svar på tråden DVD i bilen?
  • inze

Strunta i Limited Label på Siba. Vi köpte en nyligen som vi fick lämna tillbaka för den klarade inte att visa film i en bil som rörde sig. Försäljaren ville inte råda oss till att byta den till en ny för de hade tydligen fått in fler som trasslade. Nu var det är en enskärms DVD men jag skulle inte våga lite på nån med 2 från dem heller.

Köpte en Philips sen på El-giganten som fungerar som den ska.

• Anghammarad

R Franklin skrev 2009-07-06 22:55:30 följande:

Själv skulle jag vänta på Zune HD och en hygglig skärm.
    Varför i hela fridens namn då?
  • Blindness

Vi har köpt en å Clas Ohlson med två skärmar men tyvärr inte testat den än, återkommer senare.

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • jantingstrom

en kompis köpte denna

DMTECH PDV881-2 Portabel m. 2st. 7'' skärmar, 12V biladapter, bärväska

han sa att han var nöjd, ca 1500kr i butik..

• R Franklin
    Varför i hela fridens namn då?
    För att slippa jiddra med skivor, länge sedan jag la undan alla DVD skivor här hemma och jag kan inte påstå att jag har någon lust att gräva fram dem igen.
  • Anghammarad

R Franklin skrev 2009-07-07 10:59:57 följande:

För att slippa jiddra med skivor, länge sedan jag la undan alla DVD skivor här hemma och jag kan inte påstå att jag har någon lust att gräva fram dem igen.
    Det behöver du ju knappast vänta på Zune HD för, en produkt vars eventuella introduktion i Europa är mycket tveksam.

Det finns ju hur många alternativ som helst
  • R Franklin
    Anghammarad skrev 2009-07-07 11:07:51 följande:
    Det finns ju hur många alternativ som helst
    Kan inte säga det är något område jag sonderat extremt nogrannt, så kanske kan du tipsa om några små, portabla, lättanvända mediaspelare som klarar minst 720p då?
  • jantingstrom

R Franklin skrev 2009-07-07 11:18:53 följande:

Kan inte säga det är något område jag sonderat extremt nogrannt, så kanske kan du tipsa om några små, portabla, lättanvända mediaspelare som klarar minst 720p då?
    känns lite overkill med 720p på en portabel spelare... fast vill man ha det är inte jag den som hindrar :)
  • R Franklin
    photodroid skrev 2009-07-07 11:29:36 följande:
    känns lite overkill med 720p på en portabel spelare... fast vill man ha det är inte jag den som hindrar :)
    Overkill? Inga problem att ha en rätt skaplig storlek på skärm om man skall ha den i bilen.
  • jantingstrom

R Franklin skrev 2009-07-07 11:31:27 följande:

Overkill? Inga problem att ha en rätt skaplig storlek på skärm om man skall ha den i bilen.
    jag vet iofs inte vad du har för bil :)
  • Anghammarad

R Franklin skrev 2009-07-07 11:31:27 följande:

Hur stor skärm tänkte du ha?

Jag kan garantera dig att alla eventuella skillnader du ser mellan 576p och 720p på skärmar mindre än 20 tum monterade i en bil bara är inbillade.

Men för att ändå svara på din fråga. Denna tex www.archos.com/products/imt/archos_5/index.html&lang=en
  • Blindness

Nu har vi testat den som går att köpa på Clas Ohlson med två skärmar, märket Bozz.

Nackdelar:

Inget minne vart man var när man stängt av den.
    Ingen uppladdning.

Fördelar:

Bra bildkvalité.
    Tar brända skivor.
    Lätt att flytta med sig.

Hade jag vetat det jag vet nu så hade jag nog köpt en med uppladdning och en med minne om vart man var när man stängde av. Som det är nu så stänger dvd:n av sig när man stänger av bilen och sen måste man börja om när man startar bilen igen.. Men annars var allt helt okej!

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
Svar på tråden DVD i bilen?