• Jagatt

Vad för hundmat?

Ja, som rubriken lyder. Vad har ni för mat till era hundar? Vår hund är en kräsen kille på två år av rasen Cane Corso. Han är väldigt liten i maten och tål inte fågel och fisk (typiskt nog).

Vi har Olivers foder nu men han äter knappt. Vi har maten framme alltid. Vi har gjort så förut att vi tog fram maten morgon och kväll och tog bort den efter ca. en kvart. Detta resulterade i att han inte åt någon mat på flera veckor. Nu när vi har maten framme äter han ett mål mat (som är tänkt till en dag) på ca. 3-4 dagar.

Färskfoder har vi testat, det kom ut i samma form som det togs in men han åt det och pälsen blev superfin..

• Svar på tråden Vad för hundmat?
  • lia76

Min vovve var också småäten.
    Men hon kunde äta jätte mycket av Doggy Grön påse (den med minikulor), de älskade hon
    För övrigt så fick skålen stå framme hela dagarna för hon åt lite då och då...
    Typ som en katt... de äter ju lite då och då de också

• Saaaraa

Våra hundar har frolic (den för små hundar) framme hela dagarna. Två gånger om dagen får de färskmat också, ev. av vår mat om vi lagat sånt som de kan äta.
    Frolic äter dem inte så mycket av, men min man tycker att det alltid ska finnas tillgängligt om "de blir lite småsugna" :P

• Namaste72

Bravo färskfoder har våran vovve ätit sen hon var valp. Toppenbra. Ibland sviktar kvalitén lite, så då får man ösa på med rapsolja för att fjäska

{ I am always willing to learn, however I do not always like to be taught }
  • köttbullelydnad

Har Royal Canin till valpen och ProPlan till den äldre (som ska bytas över till Royal han också). Bra foder (bägge två) för kräsna hundar har vi märkt då den äldre hellre svälter sig än äter "vad som helst".

• ming

Ge ett kvalitativt helfoder till hunden, dvs inte Doggy eller Frolic. Det ska vara baserat på kött. Tål han inte fågel eller fisk finns det lamm&ris-varianter (vilket jag dessutom tror är bättre, då det inte innehåller vete).

• Lucy in the sky

Tre av mina hundar äter Robur, en äter Doggy för att han vägrar äta något annat.
    Den här frågan om vad hundar bör äta for sorts foder har stötts och blötts länge.
    Det är en djungel och man får prova sig fram.

Hela gänget har bra päls, magar, tassar och humör.
    Läste någonstans att även humöret påverkas av fodret. Minns inte var jag läste det, dock.

Svar på tråden Vad för hundmat?