• Smulan27

Hopfällbart skötbord?

Vi har precis börjat förbereda för vår bebis som ska komma i september och har kommit fram till att vi vill ha skötbordet i badrummet. Vi har inte plats för en möbel utan funderar på ett som man fäller ner från väggen eller ett hopfällbart på ben som man kan ställa undan när man inte använder det. Är det någon som har erfaranhet från det hopfällbara på ben från tex IKEA? Fungerar det bra? Fungerar det att fälla ihop det med en hand när man håller i bebisen?

• Svar på tråden Hopfällbart skötbord?
  • AmammaA

Var och kollade på det igår, men tyckte det kändes väldigt ostadigt... Jag är inne på att köpa det att sätta på väggen från ikea...

• majasmamma
    Jag har erfarenheter av ett sånt man skruvar upp på väggen. Det som vi hade var i metall, osäker vilket märke. Mor min fyndade på Emaus och beställde bara en ny dyna.
    Men det var kanon och man kunde både fälla det upp och ner med en bebis i famnen. 
    Badrummet var litet så det passade perfekt! 
    BF 100216
  • Ulli
    majasmamma skrev 2009-07-06 16:00:16 följande:
    Jag har erfarenheter av ett sånt man skruvar upp på väggen. Det som vi hade var i metall, osäker vilket märke. Mor min fyndade på Emaus och beställde bara en ny dyna.
    Men det var kanon och man kunde både fälla det upp och ner med en bebis i famnen. 
    Badrummet var litet så det passade perfekt! 
    Vega, det hade vi oxå, jättebra. Med förvaringsmöjligheter på insidan .
  • majasmamma
    Ulli skrev 2009-07-06 16:03:24 följande:
    Vega, det hade vi oxå, jättebra. Med förvaringsmöjligheter på insidan .
    Så hette det nog! Tror att det finns på bla Barnens hus mf. Det var iaf kanon! Det använde vi tills att lillsyrran var ca 1½ år tror jag.
    BF 100216
  • Queen70

Har väggbordet från IKEA...Hur jävla bra som helst...

• Smulan27

OK, kanske blir ett väggskötbord ändå. Tänkte att vi skulle slippa borra i kaklet men det kanske är att föredra framför ett rangligt på ben?

• Queen70

Man måste ju inte heller ha det i badrummet. Jag har mitt i barnrummet.

Smulan27 skrev 2009-07-06 21:59:31 följande:
    OK, kanske blir ett väggskötbord ändå. Tänkte att vi skulle slippa borra i kaklet men det kanske är att föredra framför ett rangligt på ben?
  • madeleine78

Jag har oxå ett i badrummet, på väggen vid duschen, det från Ikea
    Funkar super! Har haft sen dottern föddes 04 och till lillkillen som kom 07

de är enkelt att fälla upp och ner me en hand så de funkar om du har bebisen på armen.

När de inte används el vi själva duschar så har som ett duschdraperi med duscstång specdesignad av min pappa i miniatyr som vi drar för bara.
    Vi borrade inte upp de i kaklet utan mellan.. bara fylla igen med silikon sen när vill ta bort de.

• karinagumman

det var ngn i en annan tråd som sa att hennes värd sagt ifrån om att borra i badrummet... så om man hyr kanske det är bra att dubbelkolla med värden...

• mamalo

Vi har brios Vegga, det är BÄST! allt ryms i, och tar ingen plats när det är uppfällt, finns på blocket eller på babyland för snordyra 16-1700kr, begagnat funkar utmärkt då det är lätt att göra rent. Mitt var begagnat för tio år sedan när jag köpte det och det ser fortfarande nästan nytt ut (fem barn har använt det sedan jag köpte det) och andrahands värdet är helt ok.

Svar på tråden Hopfällbart skötbord?