• Du och jag är Miraklet

Ont i övre delen av magen?!

Jag har nästan hela tiden ont i magen! Det bullrar och gör ont!

Ungefär vid magsäcken och neråt..

Är det normalt?! Jag är snart i vecka 8.

• Svar på tråden Ont i övre delen av magen?!
  • Pernilla3

Låter som magkatarr. Gå till apoteket och köp syraneutralisernade medicin eller losec som hämmar syraproduktionen. Du kan fråga dem på apoteket.

• Du och jag är Miraklet

Okej.. jag hade magkatarr en gång förut pga för många starka mediciner.. och det var verkligen det värsta jag någonsin varit med om.. Det här känns inte alls lika.. Men man kanske kan ha det i olika grader?

• Du och jag är Miraklet

förresten, det här är mer som molnande värk.. Lite som när man är magsjuk som sen går över när man spyr. Men detta ger sig inte i första taget.
    Och det kommer och går under dagen.. Ibland värre när jag ätit.

• Fridolino

Magkatarr kan kännas på olika sätt, men prata med din BM på mvc eller husläkare, de kan nog ställa en säkrare diagnos

• Häxan surkart

Är du gravid? Har du jätteont?

• Du och jag är Miraklet

Häxan surkart skrev 2009-07-06 21:15:37 följande:

Är du gravid? Har du jätteont?
    ja det är jag... har rätt så ont ja. Men inte så att jag viker mig dubbelvikt.. Men det gör mest ont när jag ätit eller är hungrig.
  • Häxan surkart

Jag får också lite ont när jag är hungrig eller ätit för snabbt. Tror inte att det är någon fara, magen blir ju lite gasig och knasig vid graviditeter. Om du får skitont ska du ringa sjukhuset, har en kompis som fick skitont, hon hade havandeskapsförgiftning.

• Du och jag är Miraklet

känns som att jag börjar få bukt på det.. Äter långsamt och går upp och dricker fil på morgonen för att häva magontet.
    Så det är nog magkatarr.

• mamma sussi

Hej där! Jag har likadant, läkaren trodde det var inflammation i magsäcken. Efter novalucol blev det bättre men fortfarande lite ont. Nu har jag slutat med laktos och det är stor förbättring. Skönt. Jag har också semester vilket kan ha bidragit :). Hoppas det går över för dig snart. Kram

Svar på tråden Ont i övre delen av magen?!