• ewq

tryck mot bäckenet.. ??

Är i vecka 36, har haft en del förvärkar till och från... kramp i ljumskarna..

Barnet är fixerat enligt BM idag. Dum som jag var så glömde jag fråga en ska..

Ibland när man står eller sitter ner så trycket det mot bäckenet.. och det kan även förekomma molnar värk.. känns som barnet vill trycka ut mitt bäcken..

varför? Det är ju fixerad så den kan väl inte glida ner längre ner?

• Svar på tråden tryck mot bäckenet.. ??
  • Lever i väntan

Klart den kan glida ner....det är ju det den ska så småningom.
    Att den är fixerad betyder att den inte kan komma loss med huvudet och snurra runt i magen, men neråt kan den alltid röra sig. Och det gör ONT!
    Men tänk positivt, ju längre ner bebisen kommer innan förlossningen sätter  igång, desto smidigare/fortare brukar förlossningen kunna gå.

Mitt förra barn gled långt ner och det gjorde ruskigt ont ibland. I slutet hade jag svårt att sitta för att det kändes så mycket i bäckenet och höfterna. Men å andra sidan hade jag en snabb förlossning!

Lycka till!

♥ Stolt mamma till lilla JACK BIRDIE JUNIOR 070717 + LILLEBROR BF 090808 ♥ ♥
  • ewq

Tack.

jag som trodde att när den är fixerade så är det maxad tills det är dags för förlossning.

• Lever i väntan

Nix pix, den skall "vandra" en bra väg.

♥ Stolt mamma till lilla JACK BIRDIE JUNIOR 070717 + LILLEBROR BF 090808 ♥ ♥
Svar på tråden tryck mot bäckenet.. ??