Mina barn har fått vårtor,vad ska jag göra
Mina pojkar har fått vårtor
Ena pojken har fått en vid handflatan som gör ont
och min lille pojk fått ca 5st på ena knäskålen
Vad skall jag göra??
Dom är 3år o 5år
Mina pojkar har fått vårtor
Ena pojken har fått en vid handflatan som gör ont
och min lille pojk fått ca 5st på ena knäskålen
Vad skall jag göra??
Dom är 3år o 5år
Köp vårtmedel på apoteket samt fotfil.
Låt de mjukna i vattenbad.
Fil så mycket som möjligt men ej blöda.
Pensla på med vårtmedel.
Upprepa varje dag tills de försvinner, ett par veckor.
Om inte kontakta hudmottagningen på sjukhus och be och få komma tid på behandling bla frysning och lila bad.
Jag har haft MYCKET vårtor när jag var mindre.
Det är en tuff och jobbig behandling men den funkar.
Jag höll på med fil och vårtmedel i tio år som barn/ungdom, hjälpte inte ett skvatt på mina vårtor. De självdog efter ett par år till...
MEN:
Nu när vi fick vårtor igen som vuxna efter ett simhallsbesök så körde vi med lite fila, lite vårtmedel och sen silvertejp ovanpå. Kanten på tejpen ska gå 3-4 mm utanför kanten på vårtan. Håll täckt precis hela tiden, ta bara av när man duschar. Vårtorna försvann helt på två veckor.
Jag gick även på hudmottagningen samtidigt som mamma behandlade mina vårtor, där fick jag sitta i speciellt vattenbad, lila bad samt frysning. Tror jag var där en gång varje vecka för behandling och då pratar jag om 30-talet vårtor på händer och fötter.
cecilia1: Stackare, det låter jättejobbigt. Jag hade en stor 1.5 x1.5 cm klump vårtor på ena fotsulans utsida och så några spridda, men det gjorde väldigt ont att springa på den där samlingen vårtor-uääää...
Som sagt var det var tufft men sedan dess är jag fri och har varit det i 25 år.
Sorry Ts det är din tråd.
Jag tror att vårtmedel är från 6år
Ta kontakt med hudmottagningen i så fall så får du hjälp därifrån.
www.fass.se/LIF/lakarbok/artikel.jsp
www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&UserTypeID=2
Min son hade massor av vårtor och det var lögn att få bort dem, varken på konventionellt sätt (medel på och slipa) eller med kylmedel från apoteket. Vi gick till en hudläkare varje vecka tills de var borta ordentligt (kylmetoden). F ö fick vi veta att det förekommer ibland när man har nedsatt immunförsvar (trött, sjuk, vitaminbrist, för lite frisk luft eller liknande) och det är sant att han fick vårtorna i en jobbig period av sitt liv.
Hade också mycket vårtor när jag var liten. Testade plåster och vårtmedel och mamma filade som en besatt. Till slut brände jag bort dem på sjukhus. Sedan dess har jag aldrig haft fler. Hade dock totalt kanske 10-12 på händerna. Min lillasyster blev av med sina efter en medelhavssemester med sol och havsbad. Har inget egentligt tips förutom att söka sjukvård.
Körde med lapispenna på sonens vårtor, han var 11år då. Vet inte från vilken ålder man får använda den men den fungerade kanon. Hade provat allt möjligt innan och nu var de borta utan ansträngning på 3veckor. Bara dutta lite med pennan på vårtorna 2-3ggr/vecka i 2-3veckor.
När min son fick en våra nyligen hörde jag om nåt som hette "Vårtfri". Finns att köpa i hälsokostbutiker. Det funkade kanon!!! En behandling i veckan i ca 1 månad och sen var den borta. Inget slipande och inget bök.
Värt att prova, lycka till!
Mary Poppins skrev 2009-07-06 21:17:17 följande: