• Nagoyam W

Mamma,barn,herr kläder på KOSTA OUTLET

Var i dag med min familj på kosta outlet. Och jädrar vad det fanns mycket klädder där.

Jag har altid blivit lite besviken när jag har varit där för jag inte har hittat något men nu har de gjort riktigt fint och det finns mycket.

de säljer:
    Först och främst alla de där vanliga kläderna som jens, tröjor med mer.
    Sen är det bröllops kläningar
    de har även mamma kläder. Det var jens från polarn och pyret för 150kr inte faligt.
    Sen sålde de ju massa kläder till barn.
    Polarn och pyret, laban, tumen, lundmyr of sweden....

Så har du inte varit där antingen om du väntar barn eller bara vill åka på utflykt för dagen så tipsar jag om att göra det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 17:12
    Här är en hemsida där man kan gå in och titta.

www.kostaoutlet.se

• Svar på tråden Mamma,barn,herr kläder på KOSTA OUTLET
  • Emma Kevin och Filips mamma

Vart ligger det någonstans?

• nenwood

Åh jag vet, det är helt GALET bra outlet! Var där förra sommaren och kom hem ca 1000 spänn fattigare men hade köpt massor! GÖRBRA! Synd att man bor lite för långt ifrån att åka dit oftare :-P

• Nagoyam W

Emma och Kevins mamma skrev 2009-07-06 21:26:13 följande:

Vart ligger det någonstans?
    Kosta outlet ligger i smålan.
    Mellan Växjö och Nybro kan man säga utan för Lessebo. Från Växjö tar det ca 51 minuter att åka ditt.
    Men gå in på hem sidan så ser du mer precis vart det ligger.
    Så är du i småland i sommar så ta vägen förbi. Finns mycket att köpa.
  • buselibus

Jag var där för 3 dagar sen. Jag tyckte inte det var så jättebra, blev rätt besviken. Polarns o pyrets kläder kostar ca samma som då de har rea i affärerna, men de flesta av kläderna var från tidigare kollektioner. Storlekarna var mest stort (kollade bara på avdelningen 2-11 år), det mesta var 130-146. Det jag hittade till mina två pojkar 3 o 5 år var:

2 tunna brunrandiga polarn o pyretmössor för 50 kr styck
    två polarn o pyret bälten för 25 och 10 kr
    Lundmyr bordsunderlägg 10 kr styck
    Laban joggingbyxa för 100 kr
    Musse pigg skjorta 100 kr

Gratis galjar finns också. Där fanns kavatskor för 450 kr vet inte vad de kostar i butik men jag tyckte inte att det lät direkt billigt, sen polarn jackor o overaller för samma som reapriset i affärer. Reima fanns också. Ralph Lauren tröjor för 300 kr. Nu menar jag till barn, till vuxna såg jag inget direkt jag var intresserad av.

• Charlien

Det är rätt så ojämnt där.. I bland kanonbra, ibland inte. Om man har tålamod kan man göra kanonfynd, dvs om man orkar leta.. Nu är det lite bättre ordning men förr var det rätt stökigt på barn pop o då kunde man hitta riktigt bra saker. Känns som om dom är mer medvetna nu.

När jag var där senast hade dom ta 3 bet för 2 på hela pop-sortimentet, det är ju rätt bra om man ska köpa tex vinterkläder till ett par barn. Jag köpte tre kepsar, två randiga t-shirts och ett par badshorts för totalt 250. (pop)

På dam var det rätt ok, mkt o'neill.

Svar på tråden Mamma,barn,herr kläder på KOSTA OUTLET