bygga eget skötbord
Nån som gjort det. Jag har sökt på internet men hittar inga sidor som visar hur man bygger ett sådant. Nån som har tips?
Nån som gjort det. Jag har sökt på internet men hittar inga sidor som visar hur man bygger ett sådant. Nån som har tips?
kolla hur dem ser ut i olika affärer till du hittar en modell du gillar sen borde det vara rätt lätt att göra en ritning kolla noga hur de är uppbyggda
kram J
min svärfar är snickare så vi har tänkt göra eget, den lycklige snickaren vet ej om det ännu=) vi gör själva en ritning.
Vi tittade i affärer efter något som vi gillade och sen snickrade gubben ihop ett som passade våra önskemål-blev jättebra!
Vi har tagit ett vanligt vitt skrivbord med hurtsar, kapat den slitna gamla bordsskivan till 120 cm längd och byggt på en ny förhöjd arbetsyta (bordsskiva av vit MDF på 120x80) med hjälp ett tillkapat 35 cm djupt hyllplan från Bauhaus och lite vinkeljärn. Jag har inte tummen mitt i handen men nästan och jag fixade ihop det här på en dag utan problem.
Skapelsen står i barnrummet och vi har på så sätt en möbel som vi kan använda hela livet, hurtsarna blir ju ett utmärkt ungdomsskrivbord med en ny bordsskiva (79:- på bauhaus). Suverän arbetsyta, lagom arbetshöjd och kläder och blöjor lätt åtkomligt i utrymmet mellan skivorna och i lådorna. Uppblåsbar skötbädd för 59:- på bordet, vid sidan har vi tvättservietter och tvättlappar samt sprayflaska med vatten plus en bordslampa med mjukt ljus. Blöjhink och smutstvätthink under bordet. Vid "bajsbomber" tar vi bort det värsta med tvättlappar och bär in barnet i badrummet för tvätt i handfat/dusch.
Det är fortfarande 20 dagar till BF så systemet är inte helt utprovat än men både släkt och vänners bebisar har utprovat det hela och både bebisar och föräldrar är nöjda iallafall. Titta gärna in i min Barnkammare, där ligger nån bild, visserligen utan blixt men du ser nog ändå.
Jag vill ju ha en skötplats där jag har allt samlat, salvor, blöjor och kläder och sånt, vill inte hålla på och kladda i sängen, trängas i badrummet eller behöva röja en yta för att få plats att byta blöja varje gång. Golvet är otänkbart pga usla knän och dålig rygg....
Lycka till!!
jag håller på att göra om en sliten sekretär till skötplats att ha i sovrummet just nu målar jag den gul.. ska göra figurer på den sen så den ser mer barnaktig ut.. har 2 stora lådor till barnkläder och 2 små till barnsaker.. får plats blöjor etc i den med
kram J