• Knoddis

Rosacea - svavelsalva?

Hej,

Har rosacea och har tänkt prova svavelsalva. Någon som har erfarenhet av krämen? Blev du bra? Använder man den i hela ansiktet eller bara på de drabbade områdena?

• Svar på tråden Rosacea - svavelsalva?
  • bamseliten

Jag har också tänkt prova det. Vilken är det du tänker testa?

• Knoddis
    bamseliten skrev 2009-07-07 21:52:12 följande:
    Jag har också tänkt prova det. Vilken är det du tänker testa?
    Oj, finns det flera? Det visste jag inte... Vilken hade du tänkt?
  • bamseliten

Det finns olika % på dem... Är du röd i ansiktet också?

• Knoddis

Tack för svar.
    Ja jag är ganska röd, men har mest problem med "acne". Var ska man applicera den. I hela ansiktet eller bara på de mest drabbade områdena?

• bamseliten

Jag var och köpte en idag så nu ska jag prova =) Hoppas det fungerar! På tuben står det: Krämen appliceras tunnt över ansiktet till natten. Behandlingen pågår vanligen under flera månader....

Jag som vill att det ska gå supersnabbt =)

• Knoddis

Spännande! Jag använder financea på min "acne" och vanlig ansiktskräm på mina röda kinder. Använder du ngn receptbelagd kräm också? Kanske man inte ska använda svavelsalva och financea samtidigt... (?)
    Lycka till och håll mig gärna uppdaterad på hur krämen funkar!

• bamseliten

Hej!

Nu har jag testat svavelkrämen varje kväll i över en vecka och det har verkligen blivit bättre =)

Jag hade jättemycket pricker som gjorde jätteont och vätskade + att jag var verkligen konstant jätteröd, blev bara värre och värre =(

Första kvällen jag använde krämen började alla utslag (eller vad de kallas?) vätskas ur och nu efter en vecka är de nästan helt borta. Huden är mycket slätare och det röda har blekts och krymt ihop till lite mindre områden. Hade innan i nästan hela pannan, på kinderna, hakan, började komma på hela näsan också men nu mycket bättre =)

Jag använde både tetracykliner och Finacea innan jag fick veta att jag var gravid, fick då sluta med tabletterna men fortsatten med salvan men det fungerade inte... tyckte bara att den sved.

Testa svavelkrämen! Det ända negativa med den är att det osar svavel om ansiktet när man ska sova, första kvällen höll jag på att kräkas =) Men det är värt det =)

Hur går det för dig?

Svar på tråden Rosacea - svavelsalva?