• Golde

Tagga sig själv på facebook

Är lite osäker på det här med taggandet på facebook, hör det till att man ska vänta på att andra personer ska tagga en på bilder tagna av en eller ska man sköta taggandet av snygga bilder av sig själv, dvs bilder som andra både har tagit och satt upp själv?
    Har sett att en ytligt bekant har tagit ett bra foto av mig och det finns med i hennes fotoalbum och jag vill gärna att andra kompisar ska se det, kan jag då bara tagga mig själv?

• Svar på tråden Tagga sig själv på facebook
  • Lundby87

Lite mobbat att tagga sig själv låt någon annan göra det. skall ock gå å tgga och ta bort vem som taggat vet ej hur men kompisen kunde det

• Bevabus

det är inget mobbat med att göra det. gillar man bilden på sig själv o vill ha den i sitt album så taggar man helt enkelt.

Lundby87 skrev 2009-07-07 00:15:31 följande:
    Lite mobbat att tagga sig själv låt någon annan göra det. skall ock gå å tgga och ta bort vem som taggat vet ej hur men kompisen kunde det
  • FiaFilura

oj vad är det?

Är så ny på faccebook så kan nån förklara vad tagga är?

• Lundby87

du trycker tagga och sen på bilden på personen som du vill namn ge dig själv som någon annan.

• Golde

Helst skulle jag nog vilja bli taggad men personen verkar inte göra det, har redan väntat på det ett tag ;) är det så att man ser om man taggar sig själv?

När man taggar sig sjäv markerar man något, t.ex. en bild, blog eller video för att på så sätt underlätta för andra personer att se ens bild eller vad det nu kan vara

• c0ol

Klart du ska tagga dig själv, det är ju det som facebook går ut på att visa upp sig, förstår mig int epå folk som har facebook och som vill vara helt anonyma där :)

• krakel

Är det inte så att om man taggas så kan vem som hells klicka på ditt namn och komma till din pres???

Personen om du inte är nära.. är osäker på om du vill bli taggad och väljer att inte tagga dig pga att då kan vbem som hells komma till din pres??? och han/hon kanske inte vet om du vill att dina bilder ska komma upp på din sida vilket det gör om man blir taggad..
    Om jag inte vll ha kort på min sida så kommer det ju automatiskt om man blir taggad....

• PD77
    krakel skrev 2009-07-07 08:02:23 följande:
    Är det inte så att om man taggas så kan vem som hells klicka på ditt namn och komma till din pres??? Personen om du inte är nära.. är osäker på om du vill bli taggad och väljer att inte tagga dig pga att då kan vbem som hells komma till din pres??? och han/hon kanske inte vet om du vill att dina bilder ska komma upp på din sida vilket det gör om man blir taggad.. Om jag inte vll ha kort på min sida så kommer det ju automatiskt om man blir taggad....
    Fast har man en presentation som bara ens vänner får se så kan inte vem som helst se den bara för att det går via ett foto du är taggad på.
Svar på tråden Tagga sig själv på facebook