• Anonym

analen buktar ut

Undrar om det är vanligt i slutet av en graviditet att det buktar ut från analen. Ser ut som att insidan håller på att klättra ut. :S Jag är i v 39 och kan tillägga att jag har ett väldigt tryck neråt och att bebisen är fixerad väldigt långt ner..hoppas någon kan svara..?

• Svar på tråden analen buktar ut
  • Character

du kan inte ha fått hemorrojder? det är väl vanligt när man är gravid

• Anonym

ok men ska man inte känna av det?? att det typ gör ont eller nåt, blöder m.m.

• Character

har ingen aning! har inte själv haft det. men kolla upp det:)

• Anonym

haha ok vet bara inte vart jag ska vända mig. Har aldrig tidigare gjortt någon gyn undersökning för jag varit feg och skämms över att berätta för andra.. Kan man behandla det själv, någon som vet?

• Rabelais

Anal prolaps, kanske? Mindre gumpkorv i framtiden är att rekommendera i så fall, annars är det väl bara bebben som trycker på.

• Anonym

mindre vadå i framtiden? Jag hoppas att detta försvinner i framtiden efter att bebisen är ute. men man kan alltså vara ganska säker på att det rör sig om hemorrojder, trots att det inte gör ont eller blöder?

Om orsaken till besvären nu är trycket neråt pga bebisen så kan man alltså inte behandla förrens bebisen är född?

• Anonym (Anonym2)

Jag har precis samma sak! Är i v 38 och har haft det senaste månaden kanske... Trodde också att hemorrojder skulle göra mer ont, nu känns det bara när jag har varit på toa och torkar mig. Tänker att det som du säger beror på att bebisen trycker på neråt och hoppas att det försvinner när den har kommit ut...

Svar på tråden analen buktar ut