• Fru Martnell

Svullna läppar Förlossning nära ? Myt eller sanning ?

I går kväll när jag kollade mig själv i spegeln så upptäcker jag att mina läppar svullnat (ser typ ut som jag skulle opererat dem.. tjoho) Och jag vet att min mamma brukar ha det som riktmärke när förlossningen är nära.

Ha inte träffat henne än ska göra det i dag och se om hon märker någon skillnad.

Någon som varit med om liknande eller har det som "säkert" tecken..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-12 11:04
    För alla som inte läst hela tråden så kan jag säga att för mig blev det sanning.
    läpparna svullnade upp i Tisdags och jag fick en dotter i Fredags.

Så håll utkik efter svullnade läppar då kan det vara nära.. HiHi..

• Svar på tråden Svullna läppar Förlossning nära ? Myt eller sanning ?
  • Forsen

Ja, min förra BM sa att det var ett tecken! Ett ännu mer säkrare tecken är när näsan svullnar och blir bred. Så var det med min vän som fick sin dotter för 3 månader sedan. När jag såg henne två veckor innan BF så hade hennes näsa svullnat betydligt. Bara någon dag efter det så föddes hennes flicka!

• Fru Martnell

Kul att fler har hört att det är ett tecken !! ska gå o spana in näsan oxå..

Fler ?

• hher

Ha ha vad kul... Har aldrig hört detta, men i dag när jag satt hos frissan tyckte jag att min näsa blivit enorm... även läpparna. Har BF den 20/7 med barn nr 3 har mått halv dåligt i går och i dag kanske ett tecken då??? Hoppas kan man ju alltid!

• Bombus

jag har me hört att man svullnar, min mamma har alltid sett på mina kusiner å systern när dom ska ha för hon säger att huden blir lite flammigare, rödaktigt i ansiktet, åå rätt har hon haft det går inte många dagar så får som sina små =) Häftigt tycker ja! Tyvärr kan inte mor min säga till mej då hon är på semester i turkiet, men får väl skicka mms bilder haha

• neelto

wow, hoppas att näsan är ett tecken för igår tyckte jag att den var svullen och senare blev jag även täpt i näsan och är det idag med. Vill bara att bebis ska komma NUUUUUU

• hher

Det har inte kommit igång för mig ännu....

• Fru Martnell

Sanning var det för mig, fick min söta lilla sessa i går kl 13,15

Så håll utkik efter svullna läppar..

hihi..

• Forsen

Grattis!! Så kul att det stämde

• lolliepopsie

Nu gråter jag snart
    Har visserligen inte gått över tiden,men nu har jag fått nog.
    Och inte tycker jag att varken läpparna eller näsan är svullen.
    Min BM pratade om att överläppen skulle svullna när det var nära....

Jag tror jag provar mirakeldrycken
    Grattis till alla som det stämmer för

Svar på tråden Svullna läppar Förlossning nära ? Myt eller sanning ?