• MalleNalle

OM det blir syskon till Vince!

Är en namnnörd och gillar att diskutera namn och är intresserad av andra människors åsikter. Vi har en adopterad pojke som heter VINCE Henry Thanh. Vi HOPPAS att det kan bli ett syskon till honom inom något år ev från Taiwan. Jag kan iallfall inte sluta tänka på framtida namn till vårt eventuella barn!

Jag vill inte ha namn som innehåller bokstaven R!!
    Jag vill gärna ha internationella namn.

Om det blir ett barn till och OM det blir en pojke så vill jag att han ska ha andranamnet Christofer
    och OM det blir en flicka andranamnet Marie-Anne.

Några namn vi själva funderat på är:

Jack
    Levi/Levis
    Vendel

Liv
    Lilly
    Vendela

Vad tycks? Andra förslag vore jätteroligt!!

• Svar på tråden OM det blir syskon till Vince!
  • nelli08

Vince & Charlie
    Vince & Max
    Vince & Villiam
    Vince & Kevin
    Vince & Texas
    Vince & Zack
    Vince & Eddie
    Vince & Devin
    Vince & Ozzy

Vince & Nelly
    Vince & Minya
    Vince & Maya
    Vince & Isa
    Vince & Alice
    Vince & Joline

• MalleNalle

Tack!
    Jack och Lilly är mina favoriter också!

TEXAS och JOLINE är kanonbra förslag!!

Mer!!??

• spöke

Jag röstar på Jack (som vanligt ) och Lilly. Tycker de passar bäst med Vince, internationella men funkar ändå på svenska.

• MalleNalle

VAA!!?? Skämtar du!!?? Vad roligt!!

Carr0n skrev 2009-07-09 18:43:14 följande:
    Mina barn heter Vince & Levis
  • Carr0n
    MalleNalle skrev 2009-07-09 20:07:21 följande:
    VAA!!?? Skämtar du!!?? Vad roligt!!
    Ja Jag blev rätt paff när jag läste Rubriken till tråden Sedan att du hade Levis som förslag..
    Fast mina barn är tvillingar.
  • MalleNalle

Någonstans långt borta ringer nog en klocka att jag läst om dig innan. Kanske var därför Levis har funnits med i mona tankar ett tag
    Läste i din blogg att ni ska ha ett barn till-då kommer jag med spänning följa vad ni hittar för namn eftersom vi verkar ha precis samma smak!!
    Tyvärr så gillar inte min man Levis (det är ett par jeans säger han...) lutar nog mer åt Jack...men jag diggar Levis som bara den. Hittade ett annat namn också: LEV!

Har ni några namnförslag ännu?

Carr0n skrev 2009-07-09 21:01:49 följande:
    Ja Jag blev rätt paff när jag läste Rubriken till tråden Sedan att du hade Levis som förslag..Fast mina barn är tvillingar.
  • Carr0n
    MalleNalle skrev 2009-07-09 21:31:00 följande:
    Någonstans långt borta ringer nog en klocka att jag läst om dig innan. Kanske var därför Levis har funnits med i mona tankar ett tag Läste i din blogg att ni ska ha ett barn till-då kommer jag med spänning följa vad ni hittar för namn eftersom vi verkar ha precis samma smak!!Tyvärr så gillar inte min man Levis (det är ett par jeans säger han...) lutar nog mer åt Jack...men jag diggar Levis som bara den. Hittade ett annat namn också: LEV!Har ni några namnförslag ännu?
    Vad roligt
    Nu ska vi troligen få en flicka, då kanske det blir en Elise. Fenix ,Jack, Vinnie & Leon tycker vi också är fint som pojknamn.

Ja vissa i våran släkt tycker det är kul att kalla barnen Vince & Jeans (Levis då).. men ja bryr mig inte.. sedan så uttalar vi det ju "svenskt"
  • MalleNalle
    Carr0n skrev 2009-07-09 21:43:48 följande:
    Vad roligt Nu ska vi troligen få en flicka, då kanske det blir en Elise. Fenix ,Jack, Vinnie & Leon tycker vi också är fint som pojknamn.Ja vissa i våran släkt tycker det är kul att kalla barnen Vince & Jeans (Levis då).. men ja bryr mig inte.. sedan så uttalar vi det ju "svenskt"
    Ha haha, min kompis trodde att jag sa att Vince skulle heta JEANS första gången jag sa det Jag har en kompis dotter som heter Elise-fint!! Vinnie har jag faktiskt också funderat på. Men kan man ha Vince & Vinnie?? Ja, kanske...nu vet jag ju inte ens om det blir ett barn till. Men man får väl lov att drömma!

Lycka till med allt!
  • Carr0n
    MalleNalle skrev 2009-07-09 22:03:46 följande:
    Ha haha, min kompis trodde att jag sa att Vince skulle heta JEANS första gången jag sa det Jag har en kompis dotter som heter Elise-fint!! Vinnie har jag faktiskt också funderat på. Men kan man ha Vince & Vinnie?? Ja, kanske...nu vet jag ju inte ens om det blir ett barn till. Men man får väl lov att drömma!Lycka till med allt!
    Allt är väl en vanesak Dom som får höra våra barns namn första gången säger också: Va!? va hette dom?
    hehe

Lycka till själv med allt!
Svar på tråden OM det blir syskon till Vince!