• Tindra 00

Kan man inte ringa Paypal?? (shopping E-bay)

Ni som shoppar på e-bay eller andra ställen med paypal; går det inte att ringa dom??? Jag har frågor om vad det kostar att ha pengar på saldot, men det finns ingen levande människa att ringa till i sverige!! Och jag hittar inte svaret/förstår inte riktigt av det jag läst.....

Någon som vet???

Puh.....

• Svar på tråden Kan man inte ringa Paypal?? (shopping E-bay)
  • Mirla

Tindra 00 skrev 2009-07-07 11:36:06 följande:

Ni som shoppar på e-bay eller andra ställen med paypal; går det inte att ringa dom??? Jag har frågor om vad det kostar att ha pengar på saldot, men det finns ingen levande människa att ringa till i sverige!! Och jag hittar inte svaret/förstår inte riktigt av det jag läst.....Någon som vet??? Puh.....
    Nej det tror jag inte att man kan, det är nog mail som gäller. Paypal är ju inte ett svenskt företag så det finns nog ingen möjlighet att få support på svenska.

Men Paypal ska inte kosta ett öre. Inte om du har ett "vanligt" konto i alla fall. Jag har haft det i flera år och aldrig haft några problem eller behövt betala för något.
  • Teskedsmamman

När du har pengar på saldot kostar det ingenting.... Jag har pengar på saldot och betalar ingenting vad jag vet...

Du kan ta kontakt med paypal via hemsidan och man får svar ganska fort.

☆ Mamma till 3 busiga killar ☆ Virkaholic ☆
  • Tindra 00

Jaha, ok!

Men va bra, så ni vet vilket saldo jag menar.....dvs att man har pengar liggandes på paypal och betalar direkt från det....

Det är väldigt praktiskt och bekvämt att ha så, så att man slipper blanda shoppingpengar med annat.

Men jag har hört att det finns nån avgift som kan dras om säljare från usa behöver det......??

• Teskedsmamman
    Tindra 00 skrev 2009-07-07 11:54:22 följande:
    Jaha, ok! Men va bra, så ni vet vilket saldo jag menar.....dvs att man har pengar liggandes på paypal och betalar direkt från det.... Det är väldigt praktiskt och bekvämt att ha så, så att man slipper blanda shoppingpengar med annat. Men jag har hört att det finns nån avgift som kan dras om säljare från usa behöver det......??
    Jag betalar oftast direkt från kortet när jag betalar med paypal... det är fruktansvärt smidigt

Det är väl företag som har paypal som betalar avgift har jag för mig.
  • Tindra 00

Teskedsgumman: Jaha, men har du paypalsaldo eller betalar du med kortet från bankkontot?

Jag har aldrig förstått hur man betalar med vanligt "paypalkort" heller??

• Teskedsmamman
    Tindra 00 skrev 2009-07-07 12:15:40 följande:
    Teskedsgumman: Jaha, men har du paypalsaldo eller betalar du med kortet från bankkontot? Jag har aldrig förstått hur man betalar med vanligt "paypalkort" heller??
    Jag har en 50-60 kr på saldot, som jag har fått in på försäljning, vanligtvis betalar jag via mitt visa-kort (vanligt betalkort) från mitt konto.

Man lägger till kortets nummer inne på paypalkontot.
  • Tindra 00

Jaha! Ok.....kanske skulle man testa det...hmmmm....

Någon mer som vet något om saldo-kostnader?

• Teskedsmamman

Hittade det här inne på paypal, du vet att du kan ställa om till svenska?

Hur hittar jag de avgifter som jag debiteras?

Du hittar de avgifter som du debiterats i din transaktionshistorik. Så här gör du:

1. Logga in på ditt PayPal-konto.
    2. Klicka på Historik högst upp på sidan.
    3. Gå till avgifts kolumnen i din aktivitets lista.
    Klicka på avgifter vid botten av en Paypal sida för mer information.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------
    Är PayPal kostnadsfritt?

Det kostar inget att öppna ett PayPal-konto eller överföra pengar från ditt bankkonto till ditt PayPal-konto.
    Det finns avgifter i andra fall, till exempel:
    * Ta emot betalning för varor och tjänster.
    * Ta emot betalningar från vänner och familj som har gjorts med ett betal- eller kreditkort.
    * Ta emot en betalning från någon i ett annat land.
    All information finns i avsnittet om avgifter i användaravtalet.

• Trialanderror

Klart man kan ringa... dom har ett call center på Irland.

Men annars är det bara att fixa så att pengarna dras från kortet, då slipper du att ha ett saldo liggandes hos dom.

• Teskedsmamman

De betalningar som jag har gjort har inte tagits någon avgift för.

Svar på tråden Kan man inte ringa Paypal?? (shopping E-bay)