• Maariia81

Bokcirkel/Nya vänner i Malmö-Lund

Hej!

Jag har funderat ett tag på att starta en bokcirkel med några vänner men ingen har hittills hakat på och nu vill jag testa om det är någon/några som har lust att göra det här på Familjeliv istället.
    Tänkte att man kunde ha någon eller några träffar i månaden, diskutera en bok, äta gott, fika, snacka skit, m.m :)
    Bokcirkel kanske klingar lite pensionärsaktigt men det är faktiskt väldigt kul och intressant och ett bra tillfälle att träffa nya vänner på.

Jag är 27 år , boende i centrala Malmö, har sambo, inga barn (än så länge..),student.

Alla som är intresserade kan väl skriva ett inlägg här och berätta lite om sig själva!

• Svar på tråden Bokcirkel/Nya vänner i Malmö-Lund
  • cecot

Jag tycket det låter jätteintressant med en bokcirkel :)

Jag bor i Lund, är 29 år, gift med 1 barn, som blir 2 barn om ca en månad =D. Jag läser så mycket jag hinner med, och då blir det framförallt deckare, thrillers, drama eller kärleksromaner :). Jag har dock aldrig varit med i någon, så jag vet inte alls hur man gör ;). Men det är alltid kul att träffa nya vänner och böcker är ett av mina stora intressen! Ett annat stort intresse är hundar, och jag har en bc- tik som jag lägger den mesta av min lediga tid på :)

Hör av dig om du tycker det låter intressant!

• Amie

Jag hade också tyckt det vart kul =)!!!

Är 22 år, bor i lund med sambo och vovve. inga barn än sålänge men en planerad till 2010 =).

Är inte heller så hemma på detta med bokklubb men finns väl kanske inte några "regler" för hur man ska göra =P.

• Maariia81

Vad kul att det finns folk som är intresserade! :)

Nä, det finns inga speciella regler för hur bokcirkeln ska fungera, det får vi väl bestämma ihop :)

Vad brukar ni läsa för nåt?

• lundabo1

Hej!
    Här finns en till bokälskare från Lund. Håller precis på och slukar hela Twiligt-serien som är underbar. Men har givetvis tid över för en bokklubb. Jag läser allt så värdinnan kan väl bestämma första boken vi skall läsa!

• orzia1

Hej

Jag bor i Ystad,men får jag så är jag gärna med.

Har haft bokcirklar förr men efter dottern föddes så rann det hela ut i sanden. När vi har träffats har vi gjort så att vi har haft mellan 3-5 v mellan träffarna,sen har vi gjort en lista med alla som är med o vilken turordning man är värdinna. Värdinnan bestämmer boken,och dagen o tiden. Detta meddelas på bokträffen innan värdinnan har sin träff.  Värdinnan bjuder på ngt enklare fika, vi gjorde så att vi satte en gräns typ att det bara skulle kosta ett visst belopp per deltagare, o att det skulle va fika,just för att det int skulle bli prestationsångest innan träffen typ att förra värdinna bjöd på 1000 olika kakor o då måste jag oxå göra det....

*den friske har många önskningar den sjuke bara en*
  • queenofangels

jag är också gärna med, jag älskar att läsa spec verklighetstrogna böcker men även annat. är 25 år o bor 1 mil utanför Lund o bor med min sambo vår dotter som e 8,5 mån o 2 katter.

• Tinonna

Hej,
    jag är också på jakt efter bokcirkel så om det går att vara med på en kant är jag intresserad. Är 27år, boende med sambo i Malmö (barnfritt än så länge) och läser tyvärr alldeles för lite i dagsläget (därav bokcirkel-suget). Är öppen för blandad litteratur, men gärna romaner eller sanningsbaserade böcker. Skulle gärna träffas en gång i månaden, men eftersom jobb med pendling tar mycket tid kan jag nog inte frekventare än så.

• Zixi

Hej hej

30 år, gift, ännu barnlös, student, bor i Malmö och gillar att läsa. Har aldrig varit med i en bokcirkel, låter lite läskigt....

Nån som har lust att förklara lite mer ingående vad det innebär, tex hur lång tid man har på sig att läsa boken (jag kan läsa en tegelsten på 3 dagar, men har svårt att komma igång *ler*), hur själva diskussionen om boken går till etc etc.

• Envanligsvensson

Hej!

Jag skulle gärna vara med i en bokcirkel, läser så mkt jag bara hinner vilket dramatiskt har minskat nu när jag fick barn här i juni. Gift, 35 år och bor i Malmö. Har snart bott här lite mer än ett år och skulle behöva utöka kretsen!

Jag läser det mesta, är intresserad av både facklitteratur och romaner/deckare. Oavsett så är jag på

• carrobarro84

Tycker också bokcirkel låter intressant, läser inte så jättemycket böcker just nu eftersom jag läser så mycket till skolan, men gillar att läsa.

jag är nyinflyttad i malmö sen 2 månader tillbaka så det är ju alltid trevligt att lära känna nya männsikor. är 25 år å bor med min sambo i malmö.

Svar på tråden Bokcirkel/Nya vänner i Malmö-Lund