Omvänd 15-åring
Jag har en son på 15 år som bor hos mig varannan vecka. Han har varit ganska "skötsam" hittills och inte bråkat alltför mycket. Han är tyvärr väldigt bekväm vilket jag delvis tar på mig skulden för, resten är den andre förälder och hans farmors ansvar....
Från att ha suttit hemma och kunnat titta på tv med mig, spekat tv-spel osv så är han nu helt omvänd. Han har börjat röka, han vill sova hos kompisar, vilka jag ej vet vilka det är, varenda natt, han kör som fasen med sin moppe, han skjutsar flera på moppen osv osv osv... Nu har jag tagit moppen ifrån honom, han har inte sagt så mycket om det men grymtat lite. Han är ruskigt otrevlig i tonen men liten ibland. När jag var tonåring så var jag tyvärr inte såhär så jag har ingen erfarenhet. Det går inte att prata med honom.
Jag och min särbo har bestämt att vi ska flytta till i en ort, nära Stockholm och på perfekt pendlimgsavstånd, som vi båda inte bott i, vi har fått grönt ljus av alla ungar men nu vill han absolut inte flytta, jag fattar ingenting. Ska han få bestämma över resten av familjen? Ska vi avstå vackert underbart boende bara för att han har blivit "knasig"? Jag är helt förvirrad och förtvivlad!!!! Hjälp!!!!!