• HjärtatAlicia

Bondgårdsspel/bygga hus/bygga städer??

Nån som har tips på bra bondgårdsspel eller spel där man bygger hus eller städer? Har provat en del som finns på zylom.se och bigfishgames.com men tycker inte dom är kul eftersom man blir klar med spelet på nån dag bara.. tips??

• Svar på tråden Bondgårdsspel/bygga hus/bygga städer??
  • Trialanderror

Bygga städer så finns det bara ett spel värt namnet... Sim City.

Bondgårdsspel... tja det finns ju den gamla klasikern Sim Farm... dock med betoning på gamal.
    Till Nintendo DS och Nintendo advance det kanon bra spelet Harvest Moon...

• Gilthas

SimCity, SimTower, SimFarm och allt vad dom heter... =) Det är i och för sig lite äldre spel, men dom är riktigt bra. Tror det är Maxis som gjort dom från början och EA har köpt Maxis.

• HjärtatAlicia

Hmm ok... men nu var jag ute efter lite enklare spel (på svenska med) som ex romopilis, build a lot 1,2,3, farm mania, farm frenzy o sånt kul men en aning töntigt kanske :P

• Gilthas

Du har ju säkert en massa roliga och enkla spel på facebook annars... =)

Vet att fästmön spelar ett spel om någon farm.

• TereseJörgen

Gå in på Big Fish

• Dollars matte

Ååh, jag är också helt såld på såna spel! Framför allt Farm Frenzy, där man inte bara ska klicka sig runt utan också måste vara lite taktisk och klurig för att klara banan på snabbast tid. Har du några tips om spel som liknar detta?
    (Sim City har jag provat men tyckte det var skittråkigt...)

Själv har jag tyvärr inga tips att ge, men jag letar också. Så hittar jag något lovar jag att återkomma! 

Internet är roligare än text-tv
  • Gummsan85

farmerama har jag precis börjat spela.. där kan man göra massa uppgifter å utmaningar :) jätte kul men jag vill gärna kunna göra mer.. ha som på en riktig bondgård :)  detta är nästan så men känner att de fattas något :(

Molly, mammas underbaraste sessa!!
Svar på tråden Bondgårdsspel/bygga hus/bygga städer??