Dottern kliar sig i hårbotten, massa röda utslag mm !!!!
När min dotter var lite mindre hade hon lite skorv i hårbotten. Detta försvann efter sin tid. För ett tag sedan började hon ofta klia sig i hårbotten när hon blev varm & svettig. Jag kollade snabbt & tyckte det såg ut som lite skorv på ett ställe mitt på huvudet & tänkte att det försvinner tidsnog & tvättade några dagar med babyolja på stället. Sen vart det bra i ca 2 månader. Nu har hon dom senaste dagarna kliat sig väldigt mycket i hårbotten igen, & nyss satte jag mig för & kolla igenom det ordentligt.
Och hela hårbotten är påverkad utav något. Hon har ca 3 små små ställen i hårbotten som ser ut nästan som om att det varit skorv, eller någon torr beläggning. Dock var det inte mycket. Men sedan i resten av hårbotten har hon som röda flammiga/prickiga utslag.
Googlade på skorv & läste att detta ska alltså inte klia, så skorv kan det omöjligt vara. Shampoon hon använder är typiska milda barnschampoon såsom Barnängen m.m.
Ska ringa till vc imorrgon & se om dom kan veta vad det är. Men blev lite orolig & fundersam redan nu om vad det kan vara & tänkte höra med er här om ni har några förslag?