• Anonym (Helene)

osäker

Hej!
    Jag har har en sambo sedan 6år tillbaka, vi har två barn, en på snart 2 och en på 5.
    Det är så att jag är väldigt osäker på mina känslor för honom.
    Vi har så gott som inget sexliv, det kanske händer att jag offrar mig 2-3ggr i månaden..... jag känner mig lite äklad av sex, men kan inte sätta fingret på om det är sexet i sig eller om det är honom jag äcklas av, jag blir ledsen när jag känner så.
    Sen gör han absolut ingenting här hemma, visserligen är jag arbetslös och hemma hela dagarna, men jag tycker inte att jag ska behöva göra allt för det!
    Jag vågar inte prata med honom om hur jag mår, för allt jag säger tycker han att jag utrycker fel och sen blir det han som går runt och är arg på mig.
    I mina tankar vill jag bo själv, men fixar inte tanken på att bara ha mina barn varannan vecka, DOM är ju mitt liv!
    vad ska jag göra med min konflikträdsla??

• Svar på tråden osäker
  • Tommy parterapeuten

Hej

Du tycks vara en följsam och mjuk kvinna. En baksida med detta är att ibland står man tillbaka alldeles för mycket med sina behov. En fundering jag har kring din man är om han upplever dina synpunkter som kritik. Om han gör det kan din önskan mötas av försvar. Om ni hamnar i sådana situationer pröva att bryta och se om ni kan börja om diskussionen på ett annat lite mjukare sätt. När det gäller din konflikträdsla. Om du prövar att allt mer uttrycka dina åsikter kommer du att se att du kommer att bli respekterad och omtyckt ändå. Om någon skulle bryta kontakten med dig för att du gör det så är den inte värd att ha. Sexfrågan kan vara komplicerad. Å ena sidan kan dina känslor för honom vara helt slut att sex bara upplevs jobbigt å andra sidan kan det också vara så att du inte känner dig bekväm i relationen just nu och det påverkar upplevelsen av sex.
    Tommy
Svar på tråden osäker