bubblig mage= graviditetssymtom?
Kan bubbel i magen vara ett grav.symtom? har känt av det nu 2-3 dagar och undrar om det kan finnas nån sammankoppling med en ev. graviditet?
Nån som vet?
Kram
Kan bubbel i magen vara ett grav.symtom? har känt av det nu 2-3 dagar och undrar om det kan finnas nån sammankoppling med en ev. graviditet?
Nån som vet?
Kram
Vet att min mage blev helt kass när jag väntade sonen. Så kanske kanske det är så for dig med. Har hört att många har fått knasig mage vid graviditeten.
Jag blev jättebubblig precis i början, första månaden sen fick jag som starka menssmärtor också ibland.. Verkar som att magen på många blir orolig sådär i början, så det kan nog vara ett tecken
lycka till!
Ja det kan vara graviditetssymptom. Jag hade så innan jag plussade.
Ni som fått barn eller är gravida:
Blev ni knasiga i magen innan BIM eller kom det senare? Jag har varit jätte dålig i magen i en o en halv vecka (har BIM om tre dagar), var tom på koloskopi (gör aldrig om det!) igår. Tarmarna var dock jätte fina så nu hoppas jag på att det är en gravididet som "förstört" mina toalettbesök..
japp..har bubblat väldigt i början av mina graviditeter
Haha här har man förstoppning istället
BIM ca 19-20 juli
Hurra för trasiga magar! =) Jag har BIM idag eller i morgon o än lever hoppet.
Jag är trött mest hela tiden, mina flyningar är tjockare och vitare än vanligt, jag känner av spänningar i magens nedre del alltså nedanför naveln, jag går på toa OFTA jämfört med förut. Men inget illamående eller mer hungerkänsla, inge ont i brösten. Är bubblig i magen , väldigt orolig och sådär.. Mensen är 3 veckor sen. Tror ni det kan vara ngt?
Håll tummarna för mig! Ska köpa ett test idag :))
Tre veckor sen?!? Ja, det låter som att det kan vara ngt. Första testet?
Jo det är första testet sen vi börjat försöka på allvar :)
Och du har väntat i tre veckor med att se om du får +??? Starkt..
Blev då inget + .. Kanske nästa gång? :S
Det lilla jag minns (Gud så fort man glömmer sonen är ju bara 2 år) så var jag mycket bubblig i magen i början av graviditeten. Nu är jag det igen, mensen är sen, kissar oavbrutet och lätt illamående på morgonen innan frukost. Har testat för en vecka sedan men inget plus. Väntar lite till så att jag inte blir besviken igen. Håll tummarna för mig.
Jo jag tycker också det är mycket, men ska testa igen om en vecka och se.. kan ju hända jag testade för tididgt.. :)
Dakine:
Håller tummisarna nu
Håller tummarna för både Dakine och Sornelid!
Själv gasar jag vidare utan vare sig mens eller +. Hade BIM mån el tis o testade minus igår. Satt på tåget till jobbet nu på morgonen o var säker på att jag kände mensen komma o hann bli besviken. Rusade upp på toaletten, men tydligen finns fortfarande chansen. Får jag ingen mens idag blir det ett test i morgon bitti igen. Åker på semester med älsklingen på fredag o det vore mysigt att få berätta om en gravididet i en mysig miljö.
Pratade med BM idag. Hon sa att det inte alls var ovanligt att mensen uteblev efter slutande av p piller. Och att eftersom jag hade mens två gånger efter jag slutat så betyder det inte att jag haft ngn ägglossning.
Däremot tyckte hon att alla symtomen verkade stämma in på graviditet så jag skulle ta ett test igen om ett par veckor.
Sedan skulle jag avvakta till efter sommaren och om mensen inte kommit tillbaka då så skulle jag ringa igen, men enligt henne kan ägglossningen ta upp till ett år innan den kommer tillbaka efter att man slutat med p piller.
:))
Och har man ingen ägglossning, blir man väl inte gravid eller? :P
Så då slipper man oroa sig så mkt nu att det är ngt fel .. :)
Hon var hur lugn som helst, och tyckte det var kul att vi satsade på en liten.