• Glass

Går du på hälsokontroller?

Hur gör ni?
    Går ni på kontroller eller vågar ni inte?
    Är det för dyrt?
    Vad är det ni kollar?
    Vad borde man kolla?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Går du på hälsokontroller?
  • AmandaPitkänen

nej, aldrig, tycker det är så dyrt med vård... vet att man kanske borde men, men...

• Glass

Jag tog också att det var för dyrt, men egentligen vet jag inte vad det kostar...

• Majblomma12

Skanar kategorin: Va? Ska man det?

Måste gå snart, eftersom man måste ha godkänt av läkare för att få adoptera.

• Majblomma12

Det kostar 200 kronor med ett läkarbesök på VC eller liknande.

• Jennie Brunflo

Jag har gjort det EN gång för att min arbetsgivare vill det för att jag klagade på lokalerna. (dåliga lokaler...mögel???)

Jag har försökt få tid för att göra men HC vill inte. De gör allt för att förhala och vill absolut att man ska ha en anledning....och de vill inte slösa resurser på sådant.

Sedan försökte vi få göra Stora hälsogrejen på Företagshälsan...men det gick inte arbetsgivaren med på för det var för dyrt.

Jag skulle gärna göra det regelbundet...om det bara gick. Men som sagt...HC tar inte emot en och Företagshälsan stoppas av arbetsgivaren.

• evita

nej, jag gör ju inte det... men har faktiskt funderat på att göra det...
    kanske inte är så dumt....

självklart så gjorde jag ju det när jag var gravid, men jag tolkade frågan att det inte gällde då...

• Glass
    Haha, japp det saknas!
    Kostar det bara 200:- för att få en hälsokoll? Måste de inte misstänka en massa saker så eller kan man bara knalla dit och säga till?
  • Glass
    Jennie, man kan alltså inte göra det privat?
    Evita, helt rätt. då är det ju ändå koll liksom
  • Majblomma12

Vet inte, jag har ju aldrig gjort det!

Men jag jobabr i vården, och läkarbesök kostar 200. Provtagning hos ssk bruakr kosta 80.

• Majblomma12

Man kollar väl BT, vissa standardblodprover, som blodvärden, njurvärden, infektionsvärden och så. Sen tas kanske EKG, vad vet jag?

Svar på tråden Går du på hälsokontroller?