• autumn leaf

emmaljunga mjuklift

Hej på er.
    Vi har hämtat vår barnvagn idag, Emmaljunga Nitro med Quadro mjuklift.
    Min fråga är till er som har en sådan...Hur bäddar ni i den, då den inte har någon madrass utan endast en mjuk fäll? Är det bara jag som tycker att den är väldigt smal med fällen i ?
    Visste hur den såg ut när vi beställde vagnen, men är nu lite nojig.
    Tack på förhand.

• Svar på tråden emmaljunga mjuklift
  • Liten måne

Hur man bäddar den beror nog lite på när bebisen ska komma ;) Måste fråga dig som har en vagn, vi hämtade ut vår här om dagen och jag minns inte att det sluttade så mycket på liften när jag testade den i butiken. Tycker det känns som att man skulle behöva lyfta upp fotstödet mer för att liften ska få rätt vinkel. Är det så på din oxå?

• autumn leaf

Det är samma sak med vår vagn, jag reagerade på det när vi kom hem med vagnen, det sluttar  ner och vi försökte höja fotstödet vi med,men då ska det visst vara så då om vi båda har det.
    Bebisen kommer i mitten av augusti. Jag tycker det verkar så varmt med fällen i, och trångt om man lägger i en filt i botten ovanpå fällen. Hur kommer du att bädda och när kommer bebisen för er ?
    KRAM

• Bombus

Liten måne skrev 2009-07-08 08:22:45 följande:

Hur man bäddar den beror nog lite på när bebisen ska komma ;) Måste fråga dig som har en vagn, vi hämtade ut vår här om dagen och jag minns inte att det sluttade så mycket på liften när jag testade den i butiken. Tycker det känns som att man skulle behöva lyfta upp fotstödet mer för att liften ska få rätt vinkel. Är det så på din oxå?
    jag har köpt emmaljunga city cross och upplevede med igår att den sluttade med liften i!! Konstigt, ja ville me ha upp fotstödet lite men det går ju inte, får väl lägga nått under =)
  • Liten måne

Men fällen ska ju vara svalkande på sommaren Och nu kommer jag inte ihåg men det är ju något annat material om man vänder på fällen. Om inte annat, plocka ur fällen helt och lägg en liten filt i botten, över tror jag inte du kommer behöva ha så mycket, mer än möjligen skydd för solen.

Vår bebis ska komma i mitten av oktober, så då blir det nog fällen och en lagom tjock overall. Men det är så svårt att säga hur vädret är vid den tiden, ibland är det ju sommarvärme och ibland vinterkyla. Så vi får se ;)

Men visst är det konstigt att det sluttar så mycket? Iof så gör det kanske inte nånting för bebisens skull, men det känns fel. Och inte minns jag att det var helt omöjligt att komma åt varukorgen heller, jag vet inte om min gravidhjärna har gjort mig helt korkad. Men jag hade för mig att det var bra med utrymme för att komma åt att packa under.

• autumn leaf

Vad smart att lägga en filt under så det blir rakt. Ja min hjärna går på lågvarav för närvarande känns det som, sen har det blivit en fix idé med fällen att det blir så lite utrymme kvar. Man ska väll oroa sig för något antar jag. Jag tycker också att det är trångt att komma åt varukorgen. Men jag är helnöjd med själva vagnen, den är ju så lättstyrd. När bebisen kommer har jag inte längre tid att hitta saker att reta mig på :)

• Yrsla

Vi hämtade också vår vagn igår, en city cross med quadroliften. Har också funderat över det där med bäddningen.

För det första hade jag tänkt vända på dynan så att microfleecesidan kom uppåt, men det funkade inte att sätta fast den så med dragkedjan, så det fick jag skippa. Har också provat att ha själva fällen lös och bädda kring den, men då ramlar den liksom inåt hela tiden.

Till sist har jag gjort så här:
    Jag lade lite plastad frotte i nedre halvan av liften, där det gick att vika in kring fällen. (sedan får man försöka lägga bebis så att ev. läckage prickar just den ytan. ;) ) Sedan vek jag ett lakan (för barnvagn) på mitten och lade ovanpå. I huvudänden kan man stoppa in det lite under fällkanten, och på sidorna vek jag bara.

Så får det vara så länge! Det är väl egentligen inte så viktigt precis hur man gör, jag tror säkert bebis får det bra ändå. Men hjälp vad man kan ägna energi åt att fundera på småsaker...

När det gäller att liften känns trång så tyckte jag det gjorde stor skillnad när jag tog bort "locket" nedtill (det kommer man nog inte använda mitt i sommaren iaf). Genast kändes liften mycket rymligare, nästan tom stor för en liten nyföding.

// Yrsla, gravid i vecka 38

• Liten måne

hihi, tror iof inte liften kommer kännas så stor när man har en pytteliten nyfödd bebis där i ;)
    Jag är oxå nöjd med vagnen i sig, den är sjukt lättstyrd Och det finns gott om plats för ståbrädan.

• Liten måne

Föresten, har ni hittat det "inbyggda" myggnätet? Jag blev jätteförvånad när jag hittade det, hade ingen aning om att det skulle finnas ;)

• autumn leaf

Menar du det som sitter baktill när man viker upp tyget så det blir ett fönster eller det i själva taket ? Jag visste inte om det baktill så jag blev förvånad att det var som ett fönster där.

• buffybus

ang fällen så är den bara svalkande på sommaren om det är en äkta lammskinn.. annars finns inte den funktionen...

ja som nån skrev så kan man vända den så finns det nån sorts fleece på baksidan.. 
    André ska bli storebror i Juli-09
  • Liten måne

Nej jag menar inte fönsterluckan. längst fram i sufletten finns en dragkedja, om man öppnar den så vecklar det ut sig ett myggnät man kan dra över hela liggdelen Jag tyckte det såg så knöligt ut så jag tänkte kolla om det var något tyg som trasslat och då ramlade myggnätet ut

• buffybus
    Liten måne skrev 2009-07-09 08:57:27 följande:
    Nej jag menar inte fönsterluckan. längst fram i sufletten finns en dragkedja, om man öppnar den så vecklar det ut sig ett myggnät man kan dra över hela liggdelen Jag tyckte det såg så knöligt ut så jag tänkte kolla om det var något tyg som trasslat och då ramlade myggnätet ut
    aha dem myggnäten finns i alla emmaljunga vagnar.. skit smidigt!!!
    André ska bli storebror i Juli-09
  • Liten måne

Har bara haft en emmaljunga av den enklaste modellen (vad den nu heter ¤hjärnsläpp¤) så för mig var det en överaskning Även om jag nu ska få min bebis i oktober, men vem vet, kanske får användning för den nästa sommar.

Svar på tråden emmaljunga mjuklift