Han överraskar aldrig längre
Jag känner mig så himla besviken på min sambo. Vi har idag varit tillsammans i 4 år och har en underbar dotter på 2 år, samt en lillebror på väg. Förut var han bra på överraskningar (inte överdrivet men han överraskade då å då) men det sista halvåret har han helt slutat med detta. Inte ens vid speciellt tillfällen överraskar han. Alla hjärtans dag samt mors dag var helt vanliga dagar för min del då jag inte ens överraskades med ett ynka litet kort eller ett sött litet sms. Själv överraskade jag honom på alla hjärtans dag, samt har jag köpt blommor till honom vid flertalet tillfällen efter det. Utöver detta har han fått en fin skål av mig som present, av den enkla anledningen att jag älskar honom. Inte ens idag när vi firar 4 år tillsammans har jag blivit överraskad på minsta sätt. Nej idag kom han tom hem från jobbet en timme senare (visserligen försov han sig en timme imorse) men han kunde åtminstone ringt å berättat att han jobbar över en timme å skickat ett "jag älskar dig sms". Är detta för mkt begärt?? Själv köpte jag blommor, ett kort å bakade en god kaka (som jag nu inte har lust att äta eftersom jag känner mig så besviken å ledsen) Jag har tagit upp detta med honom flera ggr, å han säger bara att han ska bli bättre å att han känner sig dum för att han aldrig överraskar. Men ingenting händer. Han vet att en överraskning enligt mig inte behöver betyda något dyrt. Det räcker med att ge mig ett enkelt kort, laga en mysig middag å ordna barnvakt, eller att bara tända ljus på kvällen å duka lite fint för en fika t.ex. Tycker du jag begär för mkt?? Jag vill känna mig uppskattad & älskad och just nu känner jag mig inte det. Enligt mig behövs bl.a. överraskningar i ett förhållande för att hålla det vid liv.
Tilläggas kan att han nästan all vår lediga tid tillsammans (på kvällarna) sitter vid datorn istället för att umgås med mig. Ikväll har jag ingen lust att umgås med honom ens å plockade själv fram datorn innan honom, just av den anledningen att jag känner mig besviken.